شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۷۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
شوشان - احمد سلامات :
در واقع تخریب، تخدیش عمدی در علائم و تابلوهای راهنمایی نشانه بارز جهالت و ذلالت است که بصورت کامل یعنی فقرفرهنگی در یک جامعه را نشان میدهد.

تابلوهایی که در محل ها نصب میشود به نوعی یک کار حیاتی است و تشخیص محل­ ها و جاذبه­‎های گردشگری ابزار بسیار ضروری و مهم برای شناسایی هویت تاریخی، اجتماعی، فرهنگی یک منطقه، یا یک ملت هستند و حتی شعور و معرفت مردم منطقه را نشان می­دهند.

چندی پیش متاسفانه اشخاص ضعیف النفسی با مقداری رنگ بجان تعدادی از تابلوی راهنمایی تازه نصب شده در روستای کوت سید عنایه افتاده و این تابلوها را بشکلی بسیار بد تخریب می کنند که جلوه تابلوهای زیبا که با هزینه های زیادی جهت رفاه حال شهروندان و میهمانان در نظر گرفته شده و زحمت بانیان را هدر داده است که باید در این خصوص برخوردی جدی با عاملان صورت گیرد.

روستای بسیار زیبا و بکر سید عنایه از روستاهای شهرستان باوی و در نزدیکی شیبان قرار گرفته ،این روستا با ظرفیت های بسیار زیادی در قسمت های مختلفی چون کشاورزی و دام پروری است معروف است و دارای مناظر بسیار زیبا است که در طول سال گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید و شایسته است در این روستا که قدمت تاریخی زیادی نیز دارد کارهای عمرانی و فرهنگی بیشتری صورت پذیرد تا از ظرفیت های آن به خوبی بهره برد.

جالب است بدانید این روستا که بنام کوت سید عنایه معروف است ،سید عنایه یک نام یک عالم دینی و یکی از فرماندهان جنگ علیه استعمار انگلیس در سالهای ۱۲۹۴ بوده که توانسته در آن زمان که انگلیسی‌ها در سه محور غرب، شمال اهواز و شهرستان شادگان هجوم آوردند که در درگیری اول که در حد فاصل اهواز و حمیدیه با شرکت طوایف بنی طرف، سواری، بنی سالم، سواعد و ... رخ داد که حماسه المنیور را رقم زدند ودر محور دوم درگیری در شمال اهواز به فرماندهی سید عنایه آلبوشوکه و با حضورطوایف زرگان، باوی، حمیدی، نواصر، سلامات و در یک عملیات پارتیزانی به انفجار لوله‌های نفت شرکت انگلیسی منتهی شد و سومین محور عملیات در منطقه شادگان توسط طوایف بنی کعب و دیگر عشایر فهیم منطقه به فرماندهی سیدجابر آلبوشوکه و الوان کعبی علیه نیروهای اشغالگر انجام شد و دومین شکست انگلیسی ها در سالهای گذشته را رقم زدند.

این واقعه در تاریخ خوزستان به واقعه جهاد معروف است و مقبره کشتگان این نبرد هنوز در روستایی در غرب اهواز وجود دارد که به مقبره الجهاد معروف بوده است.

برهمه ما لازم است که با توجه به شرایط موجود سطح آگاهی و دانش خود را بالا ببریم و با فقر فرهنگی موجود در جامعه که ریشه ی بسیاری از بزهکاری ها و ناهنجاری ها است مبارزه کنیم تا به این طریق و شیوه بتوانیم میزان بزهکاری ها و ناهنجاری ها را در جامعه کاهش دهیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار