شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
با هدف معرفی برترین آثار مکتوب؛
با اعطای حکم و معرفی «محمود تیلا» به‌عنوان دبیر اجرایی اولین جشنواره جایزه کتاب سال اروند، این رویداد فرهنگی رسماً آغاز شد.
شوشان ـ روز شنبه 8 مهرماه جاری طی حکمی از سوی حجت‌الاسلام «هادی زرشناس»، معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، محمود تیلا به‌عنوان دبیر اجرایی اولین جشنواره جایزه کتاب سال اروند منصوب گردید. تیلا از روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای با سابقه و مطرح خوزستان است که معاونت فرهنگی و مدیریت روابط عمومی شهرداری آبادان و مجموعه‌ی متنوعی از فعالیت‌های فرهنگی را در کارنامه‌ی خود دارد. متن حکم معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند به شرح زیر است:
جناب آقای محمود تیلا
به‌موجب این ابلاغ جنابعالی را به سمت «دبیر اجرایی اولین جشنواره جایزه کتاب سال اروند» منصوب می‌نمایم. امید است با بهره‌مندی از ظرفیت و توانمندی موجود در جهت شناساندن کتب برتر منطقه آزاد اروند و اعتلای دانش و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی و تشویق نویسندگان و مؤلفان، شاهد هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این جشنواره باشیم. توفیق جنابعالی را از خداوند متعال خواستاریم.»
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند در خصوص جایزه کتاب سال اروند گفت: ناشران، پژوهشگران، محققان، مؤلفان و مترجمان می‌توانند پس از اعلام فراخوان، با تکمیل فرم ثبت‌نام، کتاب‌های حائز شرایط خود را به دبیرخانه که فعالیت خود را به‌زودی آغاز خواهد کرد ارسال کنند.
حجت‌الاسلام هادی زرشناس اهداف جایزه کتاب سال اروند را شناسایی و معرفی کتاب‌های برتر، تلاش برای اعتلای دانش و فرهنگ ترویج کتاب، تشویق نویسندگان و پدیدآورندگان متعهد و متخصص آثار مکتوب بومی برشمرد و گفت: در این جشنواره آثار نویسندگان بومی در موضوعات مختلف و آثار نویسندگان غیربومی صرفاً با موضوعات مرتبط با خرمشهر و آبادان داوری می‌شوند.
وی بیان کرد: فقط کتاب‌هایی داوری و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که پدیدآورنده یا ناشر فرم ثبت‌نام جایزه را پر کرده و به همراه سه نسخه از کتاب به دبیرخانه ارسال کند.
دبیر اجرایی جایزه کتاب سال اروند نیز گفت: فراخوان این رویداد مهم در روزهای آینده پس از رونمایی از پوستر و نشان رسمی، اعلام خواهد شد و مخاطبان بین دو تا سه هفته فرصت دارند اثر یا آثار خود را به دبیرخانه ارسال نمایند.
محمود تیلا با اشاره به هفته کتاب و کتاب‌خوانی در اواخر آبان‌ماه، افزود: کوشش ما بر این است تا آثار برتر در روز 24 آبان که روز کتاب و کتاب‌خوانی است با دعوت از نویسندگان، ناشران، پژوهشگران، محققان، مروجان کتاب و کتابداران نمونه اعلام و برترین‌های نخستین دوره کتاب سال اروند تجلیل گردند.
وی در خصوص داوران این جایزه مطرح کرد: سعی خواهیم داشت با دعوت از داوران شاخص، داوری‌ها منصفانه بوده و همراه با قواعد و معیارهای درست صورت بگیرد تا بررسی‌ها کاملاً‌ عالمانه باشد و کتاب‌های برگزیده به‌درستی داوری شوند تا به‌عنوان یک الگو و کار ارزشمند راهنمای کارهای بعدی باشد.
تیلا به سیطره فضای مجازی بر تمام شئون زندگی شهروندان اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که فضای مجازی جای همه‌چیز را گرفته و مبحث کتاب‌خوانی به حاشیه رانده شده مطمئناً اگر کتاب‌های خوب، برگزیده شده و پس از معرفی در دسترس قرار بگیرند در پیشبرد فرهنگ جامعه موثر است. در واقع این آثار می‌توانند یک چراغ راهنمایی هم باشند تا مخاطبان بدانند کدام کتاب‌ها مورد پذیرش و اقبال است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار