شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۸
از مذاکرات هسته ای ژنو تا گرامیداشت روز مجلس
استقامت ملت با تدبیر و درایت رهبر معظم انقلاب باعث شد که حمایت از برنامه هسته ای ایران بیشتر شود و دشمنان دریافتند که نمی شود با ایران درگیر شد.
 خطیب جمعه اهواز:ملت ایران نشان داد که حاضرنیست با زبان عجزسخن بگوید

 امام جمعه موقت اهواز با اشاره به مذاکرات موفقیت آمیزژنو گفت: ملت ایران تمام سختی ها و گرانی ها را به خاطر خدا تحمل و استقامت می کند اما حاضر نیست با دشمن با زبان عجز سخن بگوید. حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی در خطبه های نماز جمعه اهواز اظهار کرد: این ملت، ملت خاتم الانبیا(ص)، ملت علوی، حسین(ع) و عباس(ع) است که در یوم حادثه با مشت محکم بر دهان دشمنان خواهد کوبید.
حجت الاسلام حاجتی گفت: استقامت ملت با تدبیر و درایت رهبر معظم انقلاب باعث شد که حمایت از برنامه هسته ای ایران بیشتر شود و دشمنان دریافتند که نمی شود با ایران درگیر شد.

امام جمعه موقت اهواز افزود: این ها(غربی ها) زمانی پای میز مذاکره آمدند که استقامت ملت ایران را دیدند و زمانی دست تسلیم بالا بردند که دیدند این ملت پا در رکاب امام است که امت را به استقامت دعوت کرد و نقشه های آنان عملی نشده است.
وی اظهار کرد: سازمان سیا اعلام کرده که تمام سخنرانی های رهبر ایران را مطالعه و تحلیل می کند اما اذعان داشته که معظم له با زبان دین سخن می گویند و آنها آن را نمی دانند.

خطیب جمعه اهواز یادآوری کرد: در سال 85 که آبشارهای غنی سازی اورانیوم در مراکز غنی سازی ما فعال شد نیویورک تایمز نوشت ˈایران تازیانه بسیار محکمی بر آمریکا نواخت و امروز ایران شادمانی خود را اعلام کرد که به باشگاه هسته ای جهان راه پیدا کرده است.ˈ

وی ادامه داد: از یک قرن پیش غربی ها نقشه خاورمیانه جدید و به تعبیر امام، غرب آسیا را ریخته بودند و 10ها مرکز تحقیقاتی روی این مساله کار کردند و گفتند این نقشه باید به 52 تا 54کشور تقسیم شود اما ایران مانع رسیدن آنها به این هدف بود.

حجت الاسلام حاجتی ادامه داد: در دو دهه اخیر غربی ها دو برنامه تجزیه ایران و مقابله با برنامه ای هسته ای شدن ایران را پیاده کردند و با دیدن استقامت ملت دریافتند این کشور سد فولادینی است که نمی شود به آن حمله کرد و به اشتباه خود در حمله به افغانستان و عراق اذعان کردند.

وی گفت: اینها به دنبال فلج کردن ایران بودند اما به اهداف خود نرسیدند که در دو روز مانده به نوروز امسال واشنگتن پست که نظرات کارشناسان غربی را می نویسد نوشت ˈغربی ها نتوانستند مردم ایران را به تظاهرات علیه رژیم به قیام وادارند.ˈ.

وی افزود: امت ایران از نسل امت امام حسین(ع) است که در کربلا مقابل دشمن ایستاد و آمریکا بداند که شکست خورده مسلم این میدان خواهد بود.

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از خطبه ها از مسوولان خواست در مقابل آلودگی هوای اهواز تلاش بیشتری برای رفع آن داشته باشند.


امام جمعه موقت آبادان: موفقیت در مذاکرات هسته ای نتیجه ایستادگی ملت ایران بود

امام جمعه موقت آبادان به توافق هسته ای ایران با گروه پنج بعلاوه یک اشاره کرد و گفت: ایران با ایستادگی و پافشاری بر مواضع و حقوق خود در مذاکرات هسته ای پیروز شد.
حجت الاسلام  عبدالله باوی در نماز جمعه آبادان در مصلی نماز جمعه این شهر افزود: دشمنان ادعا دارند که تحریم ها باعث کشیدن ایران پای میز مذاکره شد درحالیکه ملت ایران هرگز زیر بار حرف زور و تحریم نرفته و تسلیم نشده است.
وی انرژی هسته ای را حق مسلم ملت ایران دانست و اظهار داشت: تمام ملت های دنیا باید حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را داشته باشند.
امام جمعه موقت آبادان افزود: نرمش قهرمانانه نه تنها به معنی عقب نشینی از مواضع نظام نیست بلکه احقاق حق مردم ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای است.
وی به اشراف کامل مقام معظم رهبری بر مسائل بین المللی اشاره کرد و گفت: این رهبر فرزانه در راستای تامین منافع اسلامی موضوع نرمش قهرمانانه را مطرح کردند.
حجت الاسلام باوی در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه به بیانات مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان اشاره کرد و گفت: بیانات رهبر حاوی معارف قرآن و اهل بیت، تفسیر قرآن و احادیث سیره ائمه معصومین و اولیاء الهی هستند که باید شنیده و تحلیل شوند.
وی افزود: یکی از ویژگی های نظام اسلامی برخورداری از ظرفیت بالای تصمیم گیری در مقاطع مختلف زمانی است.



خطیب جمعه موقت سردشت زیدون: شخصیت شهید مدرس با اقتدا به امام حسین شکل گرفت
خطیب جمعه موقت سردشت زیدون گفت: شخصیت شهید مدرس با اقتدا به امام حسین (ع) شکل گرفت زیرا وی کسی بود که در مکتب ابا عبدالله الحسین (ع) درس خواند.
حجت‌الاسلام سیدمصطفی پورشفیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سردشت زیدون که با حضور نمازگزاران برگزار شد با اشاره به ایام سوگواری شهادت امام سجاد(ع)، اظهار کرد: انسان باید در تمام لحظات عمر خود از اعمال و رفتار خود مراقبت کند و از اهل بیت تمسک بجوید و راه اولیای خدا را ادامه دهد.

وی افزود: اگر نبود رهنمودها و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری در مذاکرات هسته‌ای نبود در ژنو این نرمش قهرمانانه رخ نمی‌داد.

امام جمعه موقت سردشت زیدون افزود: با این توافق، بار سنگین مشکلات اندکی کاهش یافت و مشکلات اقتصادی سبک‌تر شد.
وی ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت شهید مدرس و گرامیداشت روز مجلس افزود: شخصیت مدرس با اقتدا به امام حسین (ع) شکل گرفت و کسی بود که در مکتب ابا عبدالله الحسین (ع) درس خواند.

پورشفیعی یادآور شد: شهید مدرس دین و سیاست را به مردم نشان داد و یکی از مشوق‌های این شهید، استاد ایشان بود که مسیر شهید مدرس را در زندگی عوض کرد.

وی تصریح کرد: در زمان شهید مدرس، اصل دین و سیاست ما را زیر سوال بردند و روشنگری شهید مدرس در آن زمان باعث شد جلوی این موضوع گرفته شود.امام جمعه موقت سردشت زیدون عنوان کرد: دین و سیاست در راس امور ما قرار دارد و سرسختی شهید مدرس و دشمنی با رضاخان از ویژگی‌های بارز وی بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شخصیت شهید مدرس تواضع، فروتنی، ساده زیستی و دوری از تجملات دنیوی بود که باید سر لوحه کار مسئولان ما قرار گیرد. پورشفیعی ادامه داد: مسئولان باید در بین مردم و فقرا و ساده زیست باشند و از شهید مدرس الگو بگیرند.وی در پایان ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت هموطنان استان بوشهر در زلزله اخیر افزود: زلزله یکی از نمادهای روز قیامت و آیات الهی است.


امام جمعه ماهشهر: غرب و شرق به نقش محوری ایران در منطقه اعتراف کرده‌اند

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر گفت: کشورهای شرق و غرب به صراحت به نقش محوری ایران در منطقه و تأثیرگذاری آن در معادلات منطقه‌ای اعتراف می‌کنند.
حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان، اظهار کرد: در شرایط کنونی توافق اخیر بین ایران و 1+5 یک موفقیت بزرگ به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: در حالی که پیش از این غربی‌ها منکر حق ایران برای غنی‌سازی اورانیوم بودند اما اکنون به این موضوع صراحتاً معترف هستند. خطیب جمعه ماهشهر ادامه داد: موضوع توافق بین ایران و کشورهای 1+5 موجب عصبانیت کشورهایی شده که میانه خوبی با ایران ندارند.

غبیشاوی تأکید کرد: اگر امضای این توافقنامه موفقیتی برای کشور به شمار نمی‌رفت دشمنان ایران همچون رژیم صهیونیستی اینگونه عصبانی و خشمگین نمی‌شدند. وی با تأکید بر نقش رهبری در امضای توافقنامه ژنو، عنوان کرد: آنچه که مورد اطمینان است این است که پرونده هسته‌ای زیر نظر و اشراف کامل مقام معظم رهبری است.

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر در ادامه به نقش محوری ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: کشورهای شرق و غرب به صراحت به نقش محوری ایران در منطقه و تأثیرگذاری آن در معادلات منطقه‌ای اعتراف می‌کنند.

غبیشاوی خاطرنشان کرد: شرق و غرب امروز به این نتیجه رسیده‌اند که بدون ایفای نقش ایران در موضوع مشکلات امروز کشورهایی نظیر سوریه، عراق، افغانستان، بحرین و ... معادلات پیچیده منطقه حل نخواهد شد. وی اضافه کرد: بدون شک اقتدار امروز ایران اسلامی به برکت ولایت فقیه و ایستادگی ملت همیشه در صحنه به دست آمده است و همچون خاری در چشم دشمنان فرو می‌رود.
خطیب جمعه ماهشهر در بخش دیگری از سخنان خود به روز جهانی ایدز اشاره کرد و اظهار داشت: این بیماری مهلک و کشنده معلول انحراف و بی‌بندوباری بشر است.غبیشاوی افزود: هر جا بی‌بندوباری‌ها و گناه بیشتر باشد ویروس این بیماری خطرناک نیز بیشتر مشاهده می‌شود.

وی بیان داشت: بر اساس روایات موجود اگر مردم به گناهان جدیدی روی بیاورند که در گذشته مرتکب نمی‌شده‌اند به بیماری‌های مهلک جدیدی نیز دچار می‌شوند که تاکنون وجود نداشته‌اند.

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر تصریح کرد: هنگامی که از عفت و پاکدامنی صحبت می‌شود منحصر به عقوبت اخروی نیست بلکه سلامت و بهداشت انسان نیز در گرو رعایت این اصول اخلاقی است.غبیشاوی در فراز دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بندر ماهشهر، به شهادت و ابعاد زندگی چهارمین امام شیعیان حضرت سید الساجدین (ع) اشاره کرد و گفت: بر اساس روایت شیخ مفید امام زین‌العابدین (ع) 25 محرم سنه 95 هجری قمری به شهادت رسید.

وی ادامه داد: اگر این امام همام و روشنگری‌های ایشان و حضرت زینب (س) نبود قیام کربلا ناقص می‌ماند و اگر امروز پیام نهضت عاشورا را به خوبی درک می‌کنیم به برکت روشنگری‌های این دو بزرگوار بوده است.خطیب جمعه ماهشهر تأکید کرد: باید مطالعه بیشتری در ابعاد زندگی سراسر نور این بزرگوار کنیم و با نقش و تأثیر مبارزات و افشاگری‌های ایشان بر سرنگونی حکومت فاسق بنی‌امیه بیشتر آشنا شویم.


خطیب جمعه رامهرمز:مصوبه ژنو تمام بدخواهان نظام را خلع سلاح کرد

خطیب جمعه رامهرمز گفت: با مصوبه ژنو، امروز تمام بدخواهان نظام جمهوری اسلامی خلع سلاح شده و بهانه‌‌شان بریده شده است.
حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان رامهرمز اظهار کرد: سال‌هاست که دنیا گفته است ایران می‌خواهد بمب اتم بسازد و ما گرچه توانمندیم اما هیچگاه دنبال بمب اتم نبوده و نیستیم.

وی بیان کرد: با مصوبه ژنو، امروز تمام بدخواهان نظام جمهوری اسلامی خلع سلاح شده و بهانه‌‌شان بریده شده است.خطیب جمعه رامهرمز ادامه داد: توجه خدای حق تعالی به مردم ما، درایت و صلابت مقام معظم رهبری و جدیت و پیگیری مسئولان نظام توانست اقتدار جمهوری اسلامی را در سراسر جهان رقم بزند.

وی تاکید کرد: با این وجود مسئولان و مردم باید مراقب عهدشکنی دشمنان باشند زیرا که آنها 100 درصد قابل اعتماد نیستند.موسوی در ادامه با توجه به روز شهادت امام سجاد (ع) گفت: از برجسته‌ترین اعمال امام سجاد (ع) این بود که پیام‌آور عاشورا و کربلا شد و در واقع مکمل قیام امام حسین (ع) بود.

وی افزود: در طول تاریخ، خطر تحریف و انحراف افکار و دیدگاه‌ها در صورت عدم تبیین درست قضایا و حوادث، همیشه وجود داشته است.امام جمعه رامهرمز در پایان خطبه‌های نماز جمعه گفت: دشمنان می‌خواستند تا وقایع کربلا به عنوان حادثه‌ای که گذشته از یادها فراموش شود، اما امام سجاد (ع) در نقش یک یادآور، همواره اندوه و رنج خویش را درباره آن ظلم‌ها به یاد می‌آورد و می‌گریست.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار