شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۶

رئیس هیت اجرایی پنجمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: بیش از هشت هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هستند.عباس هلاکویی در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری صنعت ساختمان خوزستان اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور، انتخابات پنجمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان برگزار می‌شود.وی با بیان اینکه در حال حاضر در خوزستان بیش از هشت هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان هستند، افزود: این استان از استان‌های با جمعیت بالای مهندسی است، از این رو حداقل ۹ تا ۱۱ نفر در این انتخابات به عنوان هیئت مدیره انتخاب خواهند شد.

رئیس اجرایی پنجمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان ادامه داد: اعضای اصلی هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان خوزستان ۹ تا ۱۱ نفر هستند که در هر یک از رشته‌های اصلی عمران، نقشه برداری، ترافیک، گروه تاسیسات، برق و مکانیک، گروه معماری و شهرسازی تخصص دارند.

وی با بیان اینکه روزشمار این دوره از انتخابات از ۱۷ اردیبهشت ماه آغاز شده، گفت: علاقمندان تا ۱۶ خرداد ماه مهلت دارند برای کاندیدا شدن ثبت‌نام کنند.

هلاکویی ادامه داد: پس از پایان ثبت‌نام کاندیداها یک ماه صرف رسیدگی به صلاحیت‌های آنها خواهد شد و پس از آن در ۱۶ مرداد ماه انتخابات برگزار می‌شود.

رئیس اجرایی پنجمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به اینکه تاکنون ۴۰ نفر در این دوره برای کاندیدا شدن ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهلت ثبت‌نام، ۸۰ نفر ثبت‌نام کنند.

وی تصریح کرد: بیش ازدوهزار مهندس در خوزستان وجود دارد که دارای شرایط کاندیداشدن هستند اما تعداد کمی وارد این عرصه می‌شوند زیرا آن را به عنوان شغلی کامل نمی‌دانند در صورتی که این هیئت مدیره بهترین کمک را به حرفه مهندسی می‌کند و از عوامل مهندسی از جمله کارفرما، پیمانکار و کارگر مواظبت می‌کند.

هلاکویی افزایش عمر ساختمان‌های ایران به ۱۰۰ سال را از جمله محور‌ها و اهداف این هیئت مدیره اعلام و خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد سرمایه گذاری‌ها در بخش ساخت و ساز است که ۹۳درصد آن در بخش خصوصی است

رئیس هیت  اجرایی پنجمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان اینکه این هیئت مدیره نگاه مهندسی به سرمایه گذاری بلند مدت در کشور دارد، خاطرنشان کرد: بر اساس آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی ساختمان، انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان های سراسر کشور هر سه سال یکبار و به صورت همزمان برگزار می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار