شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱
شعار ائتلاف برای تحقق رنسانس نوظهور سیاسی: امروز رقابت، فردا رفاقت و پس فردا حمایت عقلانی با مهر ورزی قومی واجتماعی
شوشان ـ محمدرضا چمن نژادیان  :
                            

ائتلاف عقلانی، اعتدالی و فراگیر منطقی فراقومیتی حول منافع عمومی، توسعه ی مدنیت و انسجام اجتماعی بارقه امید به تحقق رنسانس نوظهور تفکر مشارکت مدنی را بالا برده است. ائتلافی که حول جناب دکتر نظری تکنوکرات جوان و مدیر مجرب مورد تایید نظام اسلامی به سر لیستی مرد محجوب عرصه ی سیاست، حقوقدان برجسته و شخصیت مبرز اجتماعی  جناب دکتر هدایت الله شاهینی در دوره دوم انتخابات حوزه ی انتخابیه ی رامهرمز و رامشیر  شکل گرفته است. نوید بخش شده و موجبات تکمیل پروژه ی رنسانس نو ظهور سیاسی و فراقومیتی رامهرمزی رامشیری اینجانب در انتخابات دوره ی پنجم مجلس شورای اسلامی تاکنون را برای تغییر در فرآیندهای انتخاب پدرسالارانه ، انتخابات قومیتی و ارتجاع اندیشی با ابزارهای تحقیر کننده هویت سوز و خشونت پِتکیسم فراهم کرده است.
دستورالعمل این ائتلاف با فرمان مشارکت مدنی فراقومیتی ، توسعه محوری و ساماندهی پایگاه‌های اجتماعی ضد خروجی هایی با گرایش به خشونت طلبی پِتکیسم است. همه ی اقوام، شخصبتهای کنشگر و بزرگان قومی تجربی سرمایه های اجتماعی ما و حوزه ی انتخابیه هستند‌ .
که باید در قالب تاسیس نهادها و تشکلات مدنی با افکار نوگرایانه بطرفیت ملت درحال تحقق خرد جمعی و نتیجه بخشی مدنی است.
زیرا در دنیا مدرن امروز مشارکت امری پویا و نوزا همانند صنایع و سیستمهای مکانیکی دچار تحول بنیادین در اثر نوگرایی و پیشرفت تکنولوژی شده است. برگشت به ابزار دیروز قومیتی ، پوپولیستی و پدرسالارانه نوعی ارتجاع اندیشی با خروج از دایره انسانهای متمدن و ریل رو به ترقی مدنی است. فرد سالاری، قیم مآبی و قبیله سازی باندی، قومی و نژادی توهین به شعور جمعی در امر مشارکت سیاسی بشکل توده ای است.   
بنابراین چون پروژه رنسانی نوظهور مدنی امری کیفی و صرفاً  کمی با نتیجه گرایی مقطعی نیست باید با خردجمعی ، رعایت اخلاق اسلامی و درایت سیاسی بدون تفرقه، تنش اجتماعی و تخریب همدیگر آنرا در چارچوب ساز و‌کارهای عقلانی و همگرایی مدنی مستمر  دنبال کرد. در میدان رقابت با تبلیغ اخلاق مدارانه ، منطق هوشمندانه ی سیاسی و تضارب آراء باید جدی بود. اما  در عرصه های مراودات اجتماعی باید حول وحدت ، امنیت و منافع ملی ید واحده بود. همدلانه با روابط ایمانی، برادرانه و انساندوستانه در جامعه باید تعامل داشت. و در عرصه ی میدان سیاسی خردمندانه و با اتمام انتخابات باید کنشگری مدنی مسالمت آمیز و خشونت پرهیزانه را سرلوحه ی عمل قرار داد. زیرا در پس رقابت سنگین و پر هزینه ی انتخاباتی  زندگی با تمامی خوشی ها و ناخوشی های مشترک اجتماعی و فامیلی شروع و ادامه دارد، و همواره:
بنی آدم اعضای یک پیکرند/ که در آفرینش ز یک گوهرند.
. چه عضوی بدرد آورد روزگار/ دگر عضوها را نماند قرار.
تو کز منت دیگران بی غمی/ نشاید که نامت نهند آدمی...
و فلذا چون هر کس پیروز میدان رقابت با آرای اکثریت و انتخاب شود:
اولاً: نماینده ی تمامی ایرانیان در خانه ی ملت است
ثانیاً:نماینده ی کلیه ی شهروندان موافق و مخالف از هر قشر و قومی در حوزه ی انتخابیه باید باشد.

بنابراین باید شعار همگی این باشد، امروز رقابت،  فردا رفاقت و پس فردا حمایت عقلانی با مهر ورزی قومی واجتماعی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار