اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۹۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
ستاد فراگیر اصلاح طلبان اهواز برگزارکرد:
دکتر زیباکلام: اگر یک‌سوم چهره‌ها و شخصیت‌های ائتلاف اصلاح طلبان در مجلس آینده حضور داشته باشند می‌توانند از انحطاط مجلس جلوگیری کنند و این حداقل کاری است که می‌توانیم انجام دهیم
اختصاصی شوشان

همایش مردمی اصلاح‌طلبان با حضور کاندیداهای لیست ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان اهواز و به همت ستاد انتخاباتی این ائتلاف برگزار شد که برخی از نامزدهای لیست اصلاح‌طلب به سخنرانی‌ پرداخته و مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کردند.

دکتر صادق زیبا کلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران سخنران ومیهمان ویژه این مراسم با بیان این‌که انتخابات پیش‌ رو نقطه عطفی برای جمهوری اسلامی خواهد بود، گفت: مجلس دهم نقطه عطف تاریخی خواهد بود و می‌تواند شروعی برای روند بازسازی جایگاه مجلس باشد.
صادق زیباکلام با تأکید بر اهمیت جایگاه مجلس اظهار کرد: در نظام مبتنی بر دموکراسی و مردم‌سالاری نخستین اساس این است که حکومت با رأی مردم باشد. بحث دوم این است که در این حکومت، قدرت نمی‌تواند به هرچه که اعتقاد دارد و فکر می‌کند درست است را انجام دهد.

وی ادامه‌داد: در یک نظام مردم‌سالاری حکومت تنها تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌هایی را اعمال می‌کند که قانون به آن اجازه داده ا و اصل سوم این نظام این است ‌که قدرت آن محدود به قانون است و در قبال سیاست‌ها و اقداماتش باید پاسخگو باشد.

استاد دانشگاه تهران با بیان این‌که حکومت باید به مجلس پاسخگو باشد، تصریح کرد: در نظام‌های مدرن پاسخگویی حکومت‌ها به دو شکل رسمی و غیررسمی است. پاسخگویی رسمی به مجلس و پاسخگویی غیررسمی به مطبوعات، رسانه‌ها، فضای مجازی و افکار عمومی است. در این نظام‌ها مجلس این قدرت را دارد که از حکومت پاسخگویی بطلبد.

زیباکلام گفت: در تاریخ هیچ‌گاه حکومتی را مشاهده نمی‌کنیم که اعلام کند تصمیمات آن بر اساس منافع خود هستند. همه حکومت‌ها بیان می‌کند که تمام اقدامات آن‌ها برای مردم و خدمت به مردم است. باید در خصوص این ادعا داوری وجود داشته باشد و این، ‌یکی از دلایل شکل گرفتن پارلمان است.



وی با بیان این‌که مجلس و تفکیک قوا از زمان انقلاب مشروطه وارد کشور شد، عنوان کرد: پس از مشروطه، مجلس به‌جز در دوره‌های محدودی هیچ جایگاهی نداشت اما پس از انقلاب اسلامی، مجلس اهمیت ویژه‌ای پیدا کرد. در قانون اساسی کشور، مجلس قدرت و اختیارات بسیاری دارد. در ابتدای انقلاب همیشه تأکید می‌شد که مجلس در رأس امور است و انتظار می‌رفت که مجلس در تمام مسائل کشور دخالت کند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران ادامه داد: اگر منحنی اعتبار و جایگاه مجلس را از ابتدای انقلاب تاکنون مشاهده کنیم خواهیم یافت که این منحنی رو به پایین است. حتی افراد غیرحرفه‌ای برای مقایسه عملکرد مجلس اول و مجلس نهم کافی است به روزنامه‌های سال‌های ابتدای انقلاب مراجعه و آن‌ها را بررسی کنند که نمایندگان آن مجلس چگونه حرف می‌زدند و سپس با مجالس هشتم و نهم مقایسه کنند.

زیباکلام با بیان این‌که در دهه گذشته موضوع هسته‌ای اصلی‌ترین موضوع بوده است، عنوان کرد: از سال 84 تا 92 طی 8 سال، مجالس هشتم و نهم پرسشی از دولت نداشتند که چه برنامه‌ا‌ی در خصوص مذاکرات دارید و حتی یک جلسه در این خصوص برگزار نکردند. آقای سعیدجلیلی شش سال مذاکره می‌کرد اما یک بار از او نخواستند که در مجلس بگوید که مشکل مذاکرات کجاست. چرا باید آقای ولایتی و در مناظره تلویزیونی به آقای جلیلی بگوید که کار شما درست نبود و مذاکره کرسی نطق‌گویی نیست. پس مجلس در این مدت چه کاره بود؟ جایگاه مجلس به ناحق پایین رفته است.

وی ادامه داد: همچنین مسائل مالی برای ورود به مجلس نیز بسیار اهمیت پیدا کرده است. در مجلس اول و دوم پول و هزینه کردن مهم نبود اما آیا در انتخابات مجلس هشتم و نهم می‌توانیم بگوییم که هزینه کردن مهم نبود؛ مجلس دهم نقطه عطف تاریخی خواهد بود و می‌تواند شروعی برای روند بازسازی جایگاه مجلس باشد. حداقل کار این است که می‌تواند شیب نزولی جایگاه مجلس را متوقف کند.

زیباکلام با بیان این‌که انگیزه رد صلاحیت‌ها مشخص است، گفت: از سال 70 که مجلس سوم نظارت استصوابی را به شکل قانون درآورد، انگیزه رد صلاحیت‌ها مشخص است. اگر یک‌سوم چهره‌ها و شخصیت‌های ائتلاف اصلاح طلبان در مجلس آینده حضور داشته باشند می‌توانند از انحطاط مجلس جلوگیری کنند و این حداقل کاری است که می‌توانیم انجام دهیم و این امر مستلزم حضور مردم پای صندوق‌های رأی است.

وی خاطرنشان کرد: با تمام وجود اعتقاد دارم که علی‌رغم تمام فشارها و ردصلاحیت‌ها، هفت اسفند 94 می‌تواند به نقطه عطفی تبدیل شود. اکنون و پس از رد صلاحیت‌ها تبلیغات منفی مبنی بر وابستگی کاندیداهای اصلاح‌طلب مطرح است. اکنون چه شده که آقای حدادعادل صدای پای مجلس ششم را می‌شنود. همه را که رد صلاحیت کردند، پس از این همه رد صلاحیت‌ها چه دلیلی برای مطرح کردن این صحبت‌ها وجود دارد.

این فعال سیاسی عنوان کرد: شورای نگهبان کاندیداها را رد صلاحیت کرده است. این‌که اکنون و بعد از این رد صلاحیت‌ها برخی نگران هستند، نشان می‌دهد که حداقل یک‌سوم مجلس آینده متعلق به اصلاح‌طلبان خواهد بود. تنها راه تغییر در جامعه صندوق رأی است و هیچ راه دیگری نداریم. اگر حداقل 20 درصد مردم در انتخابات شرکت کنند، سیلی نیرومندتر از دوم خرداد 76 و بیست و چهارم خرداد 94 خواهیم داشت.
همچنین در این مراسم
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت:رقیب ما باندهای قدرت و ثروت هستند.

محمد کیانوش راد اظهار کرد:ما در برابر باندهای ثروت و قدرت که فراتر از اصولگرایان هستند،فعالیت می کنیم.جریان اصولگرای امروز جز افراد و گروه های اندک حضوری ندارد .در شعارها و تبلیغات انتخاباتی سایر کاندیداها که اسم اصولگرا را به خود دارند، جرات دفاع از مرام اصولگرای را ندارند به دلیل آن که می دانند اکثریت ملت ایران اصلاح طلب است.

وی افزود:با رای خود در هفت اسفند نشان دهیم که در مقابل جریان قدرت و ثروتآنهای که رقیب اصلی ما هستند،ایستادگی خواهیم کرد؛اصولگرایان رقیب اصلی ما نیستند.

رییس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان خوزستان با تاکید بررلزوم مشارکت در انتخابات عنوان کرد:باید به لیست رای دهیم که مجلسی مقتدر و در راستای قانون اساسی و در خط امام و ارزش های اسلام تشکیل دهد و آن را در مجلس دهم تکرار کنیم.

کیانوش راد گفت:از نمایندگان خود در مجلس آینده تقاضا داریم به عهد و سوگند خود در مجلس پایبند باشند،در مقابل قدرت سرخم نکنندو دستشان در مقابل ثروت نلرزد.

وی ادامه داد:باید ایستادگی کنند، اگر نمایندگان ما در مقابل قدرت،جهل و فساد ایستادند بدانید این مجلس مدرس گونه خواهد بود.مجلسی خواهد بود که تمام قدرت را در زیر بال و پر خود خواهد برد.

نماینده اهواز در مجلس ششم تصریح کرد:به خواسته خدا سه نماینده ائتلاف اصلاح طلبان در اهواز به مرحله دوم راه خواهند یافت و در آن مرحله کار آسان خواهد بود.

کیانوش راد با اشاره به رد صلاحیت ها گفت:آنقدر جامعه ایران متخصص دارد که اگر این این کاندیداهای اصلاح طلب را نیز رد صلاحیت می کردند در بین افراد تایید صلاحیت شده افراد شایسته و بزرگ پیدا می شود.
وی خطاب به مردم گفت:با رای دادن سلاح رد صلاحیت شورای نگهبان را از کار بیندازید.
گفتنی است مراسم شب پایانی مهلت تبلیغات انتخابات در ستاد فراگیر اصلاح طلبان خوزستان با اجرای بسیار خوب رضا طباطبایی عضو شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان انجام شد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
comment
0
0
comment از میان نمایندگان مجلس ششم، فاطمه حقیقت‌جو و رجبعلی مزروعی، از بین معاونین و وزرای دولت مهاجرانی و فریبا داوی مهاجر، از طیف به اصلاح روشنفکر سروش و کدیور نمونه هایی هستند که هم اینک در خارج از کشور به عقده‌گشایی علیه ملت مشغول هستند.

در این میان روزنامه‌نگارانی نیز از این جریان به دامن دشمنان این ملت آرمیده‌اند:

-«مسیح علی‌نژاد»، روزنامه‌نگار فراری خارج از ایران که سالها در روزنامه‌های اصلاح‌طلب خبرنگاری می‎کرد و از نویسندگان روزنامه اعتماد ملی وابسته به کروبی بود که هم اینک در خارج از کشور ضمن کارهای خلاف عفت، دختران ایرانی را به کشف حجاب دعوت می‌کند.

-«نیک‌آهنگ‌کوثر» کاریکاتوریست نشریات زنجیره‌ای که سالها در نشریات اصلاح‌طلب کاریکاتور می‌کشید و مورد حمایت این جریان بود.

-«اکبر گنجی» را می‌توان نمونه تمام عیار یک تندروی دو آتشه دانست که سالها با نشریات اصلاح طلبان همکاری داشت و حتی هنگامی که به دلیل مقالات اهانت‌آمیز و دروغ خود به زندان افتاد سران اصلاحات به حمایت از وی برخاستند. او در کنفرانس ننگین برلین هم حاضر بود. وی هم اینک در شبکه‌های خارجی حتی به انکار امام زمان عجل الله فرجه و اصل تشیع نیز می‌پردازد!

-«محسن سازگارا» از اعضای روزنامه جامعه که در انتخابات شورای شهر دوم نامزد انتخابات هم بود و مردم تهران به وی رای ندادند. او در شبکه‌های خارجی در فتنه 88 به آشوب‌طلبان خط فکری می‌داد.

-«علی اصغر رمضانپور» روزنامه‌نگار و مفسر شبکه بی‌بی‌سی فارسی و مدیر شبکه رها می‌باشد. وی در دوره وزارت احمد مسجدجامعی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود!

- محمدجواد اکبرین روزنامه نگار که در روزنامه‌های اصلاح‌طلب نشاط و عصر آزادگان مطلب می نوشت و از روحانیون شاگرد و حامی مرحوم منتظری بود که هم اینک از کسوت روحانیت خارج شده و در خارج علیه اسلام و نظام فعالیت می‌کند!

-فرناز قاضی زاده که در کارنامه خود کار در روزنامه‌هایی چون حیات نو،زن، نشاط، ایرانیان، هم میهن را دارد و اکنون با کنار گذاشتن حجاب، مجری بی‌بی‌سی فارسی است!

-از تازه‌ترین فراری‌های روزنامه‌نگارهای اصلاح‌طلب می‌توان به «مجتبی واحدی» اشاره کرد. او سردبیر روزنامه آفتاب یزد به شدت حامی رییس جمهور اصلاحات است. او پس از فتنه 88 از کشور گریخت. به این فهرست اضافه کنید علی افشاری، مسعد بهنود، یوسفی اشکوری، محمدرضا جلایی‌پور و ... را.

با روی کار آمدن دولت موسوم به اعتدال بخش زیادی از خبرنگاران و افراد جریان اصلاح‌طلب فعالیت خود را آغاز کردند و در همین مدت در روزنامه‌های اینان مجددا توهین به احکام اسلامی مانند شهادت زنان و قصاص و اهانت به غدیر و عقاید شیعه مثل عاشورا مجددا دیده شده است. اما به نظر می‌رسد خطر حضور روزنامه‌نگاران و خبرنگاران عاشق غرب همچنان در بین این جریان وجود دارد.

در هفته اخیر خبر پناهنده شدن دو خبرنگار از «ایسکانیوز» (مدیر روابط عمومی ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام حسن روحانی در انتخابات سال ۹۲) و روزنامه «ایران ورزشی» در خبرها شیده شد که نشان از این دارد افراد گریزان از ملت هم‌چنان نیز وجود دارد!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار