شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
دکتر علوی نژاد: این روش اهمیت و ضرورت اقدامات غربالگری دستگاه گوارش را بیش از پیش نشان می دهد که چنانچه تومورهای سطحی در مراحل اولیه تشخیص داده شوند، با انجام عمل EMR بهبودی کامل بیمار محقق خواهد شد

برای اولین بار در استان عمل EMR به منظور برداشتن تومورهای سطحی دستگاه گوارش در بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز انجام شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز، دکتر پژمان علوی نژاد فوق تخصص گوارش، کبد و آندوسکوپی با اعلام این خبر افزود: در این روش، تومورهای سطحی گوارشی که به لایه های زیرین سرایت نکرده اند را می توان با روش آندوسکوپی و از طریق برداشتن لایه مخاطی به طور کامل پاکسازی و از گسترش بیماری جلوگیری کرد. در نتیجه بیمار با یک اقدام آندوسکوپیک ساده کاملا بهبود پیدا می کند.

وی عنوان کرد: عمل EMR برای نخستین بار در استان در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز توسط تیم آندوسکوپی شامل دکتر سیدجلال هاشمی و اینجانب انجام شد که در سطح کشور نیز در مراکز محدودی انجام می شود.

فوق تخصص گوارش، کبد و آندوسکوپی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: این روش اهمیت و ضرورت اقدامات غربالگری دستگاه گوارش را بیش از پیش نشان می دهد که چنانچه تومورهای سطحی در مراحل اولیه تشخیص داده شوند، با انجام عمل EMR بهبودی کامل بیمار محقق خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار