شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۶۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
 مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: شرجی تا اواسط هفته آینده ادامه دارد و دمای هوا تا روز جمعه افزایش چشمگیری خواهد داشت.
 
کوروش بهادری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، با اشاره به تداوم پدیده شرجی در استان اظهار کرد: ‌پدیده شرجی و رطوبت هوا به ویژه در شهرهای ساحلی تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت.
 
وی ادامه داد:‌ امروز در بیشتر شهرهای استان خوزستان شاهد پدیده شرجی هستیم؛ امروز میزان رطوبت هوا در اهواز 85 درصد و در هندیجان، آبادان، ‌ماهشهر، امیدیه و شادگان بیش از 85 درصد ‌است و در برخی ساعات حتی به 90 درصد هم رسیده است.
 
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: ‌امروز با افزایش میزان رطوبت، ابرهای پایین نیز تشکیل می‌شود و به همین دلیل شاهد ابری بودن آسمان هستیم.
 
بهادری عنوان کرد: ‌معمولا ساعات اوج میزان رطوبت و اوج شرجی در شب و در ساعات ابتدایی صبح و زمانی است که میزان تابش خورشید کم است.
 
وی با بیان این‌که دمای هوا تا روز جمعه افزایش چشمگیری خواهد داشت، گفت: ممکن است دمای هوا در برخی نقاط استان به بیش از 51 درجه سانتی‌گراد و حتی 52 سانتی‌گراد برسد.
 
مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: ‌همچنین از روز شنبه و با توجه به وزش شدید باد در عراق، شاهد بروز پدیده گرد و خاک در برخی نقاط استان و کاهش نسبی میزان دید و پایین آمدن کیفیت هوا خواهیم بود.
 
بهادری گفت: در خصوص وضعیت گرما و شرجی به صورت لحظه‌ای به ستاد بحران استان خوزستان اطلاع‌رسانی می‌شود. در این شرایط به شهروندان توصیه می‌شود بجز در موارد ضروری از منازل خارج نشوند و در مصرف آب و برق صرفه‌جویی کنند.
 
وی گفت:‌ در شبانه‌روز گذشته آبادان با 50 درجه گرم‌ترین نقطه استان خوزستان و کشور گزارش شد. ایذه نیز با 26 درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقطه استان بود. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 49 و 31 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.


برچسب ها: شرجی ، خوزستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار