یک پدیده واقعی را می بیند یک بچه یا نوجوان و یا جوان یکباره 100 هزار تومان کمتر یا بیشتر در چند دقیقه کاسب می شود و یا برعکس این موضوع کارت باز برنده می شود

"> قمار خیابانی!
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۳

یک پدیده واقعی را می بیند یک بچه یا نوجوان و یا جوان یکباره 100 هزار تومان کمتر یا بیشتر در چند دقیقه کاسب می شود و یا برعکس این موضوع کارت باز برنده می شود

 

شوشان - سید عزت الله موسوی : پیاده روهای خیابان نادری اهواز روزانه شاهد تردد مردمی هست که هر کدام به دلیلی و برای انجام کاری این مسیر را انتخاب می کنند. صدای رسایی در جلوتر با جملاتی از قبیل سه کارت است، کدام پوچ است بگو کدام رنگی است، پول را ببر توجه را جلب میکند و وقتی به صاحب صدا میرسی، جوانی را می بینی که با سه کارتی که در دست دارد و با جابجا کردن مداوم آنها حاضرین را ترغیب به شرط بندی و انتخاب کارت مورد نظر کرده و سپس روی آن قیمت می گذارند 10 یا 20 یا 30 و الی 100 هزار تومان، وسوسه هر عابری را تحریک کرده و حتی برای دانستن موضوع چند دقیقه ای توقف کرده و نظاره گر ماجرا می شود. یک پدیده واقعی را می بیند یک بچه یا نوجوان و یا جوان یکباره 100 هزار تومان کمتر یا بیشتر در چند دقیقه کاسب می شود و یا برعکس این موضوع کارت باز برنده می شود. تردد مدام و شرایط شغلی باعث شد که با دقت بیشتری موضوع را زیر نظر بگیرم و روزانه از ابتدای نادری تا مرکز شهر در ایستگاه های مختلفی که این افراد کار می کردند توقف و نحوه عملکرد آنان را زیر نظر می گرفتم بطوری که:

1. کارت بازان یک سخن و نحوه ترغیب رهگذران مشترک ولی بیان متفاوت داشتند.

2. در طول مسیر 5 کارت باز بود. که صحنه بازی کارت باز اول و دوم عادی بود.

3. در هنگام گرم شدن بحث و افزایش قیمت بین کارت باز افرادی جهت ترغیب رهگذران به تغییر کارت و افزایش مبلغ کمک می کردند.

4. با عبور از سومین کارت باز صحنه جالبی را اتفاق می افتد که بسیار جای تامل دارد کارت باز اول را دیدم که مشغول بحث و جدل با کارت باز سوم بوده و مبلغ 100 هزار تومان برنده می شود و جالب تر اینکه با هم درگیر هم می شوند و حاضرین به کمک کارت بازی که رهگذر نما بوده رفته و به نفع او با کارت باز سوم درگیر می شوند.

5. صحنه بازی کارت باز چهارم بسیار عادی و بدون مشتری می باشد. و رهگذران با تامل و نگاهی خاص از او گذر کرده و با توقفی کوتاه به مسیر خود ادامه میدهند.

6. صحنه کارت باز پنجم بسیار جالب و دیدنی تر از بقیه بوده به طوری که ازدحام جمعیت تردد را مشکل می کند. و جالب تر از آن حضور کارت بازان اول، دوم و سوم و چهارم بود که همگی مشغول قیمت گذاری بر روی کارت مورد نظر بودند که در پایان برنده با بردن مبلغ 300 هزارتومان صحنه را ترک کرده و می رود. و دیگر کارت بازان با هم درگیر می شوند که بار دیگر میانجی گری دیگر حاضرین و قبول کردن باخت و حق دادن به برنده قضیه تمام می شود.

7. رهگذران که هرکدام مبلغی را از دست داده بودند به حال برنده غبطه خورده و او را خوش شانس خطاب می کردند و همراه برنده به مسیر خود ادامه داده و سپس برنده کارت بازی در نزدیکترین کوچه فرعی تغییر مسیر داده و از دیگران جدا می شود. پس از پیمودن چند فرعی در کمال تعجب کارت بازان اول تا پنجم را دیدم که گویی منتظر کسی هستند. برنده کارت بازی به آنان رسید. در ابتدا فکر کرده که قصد درگیری و بازپس گرفتن پول از دست رفته خود را دارند. اما در کمال تعجب یک سلام بسیار دوستانه و تقسیم کردن پول کارت بازی را دیدم و خیلی سریع متفرق شدند.

برای بررسی بیشتر چند روز این موضوع را به صورت جدی پیگیری کرده و نتیجه همه آنان تقسیم پول برنده آخر در بین دیگر کارت بازان بود.

نکات قابل تامل در خصوص این پدیده شوم شاید نوظهور و یا به نوعی قمار خیابانی که عمدتاً رهگذارنی از نوع کارگر و قشر زحمت کش و یا رهگزران شهرستانی و جوانان جویای کار بوده که با امید برنده شدن وارد این بازی یک طرفه شده و اجرت کار روزانه خود را دو دستی به افرادی تحویل می دهند که دغدغه آن فقط جابجا کردن چند کارت تبلیغاتی بوده که حتی آنها را هم نخریده اند. این واقعیت موجود در خیابان نادری اهواز روزانه از ساعت 14 الی 16:30 در اوج گرمای عصر و در هنگام اتمام کار و برگشت اهل کار به منزل خویش اتفاق می افتد. در پایان اظهار نظر و نوع نگاه شما را به این پدیده خیابانی محترم و امیدوارم که دیگر شاهد این موضوع نباشیم.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار