شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۹

امروز شلمچه بهاری بود، روزی که به واسطه حضور 133 کبوتر خونین‌بال شلمچه حال و هوای دیگر داشت.

بار دیگر شلمچه، بار دیگر شور و حماسه‌ای از جنس اشتیاق وصف‌ناپذیر به در آغوش‌ کشیدن سبکبالانی که خرامیدند و رفتند.

شلمچه همزمان با ورود 133 کبوتر عاشق خونین‌ بال رنگ و بوی حماسه به خود گرفت.

امروز شلمچه در روزهایی که کم‌کم زمزمه‌های بهار به گوش می‌رسد، بهاری بود و می‌شد عطر آسمان را از پیکر 133 کبوتر آسمانی که از آن گذر کردند را استشمام کرد. امروز شلمچه شلمچه‌ای دیگر بود.

همه آمده بودند پیر و جوان، زن و مرد مسئول و غیر مسئول. آمده‌ بودند به پاس قدردانی از آنهایی که رفتند تا ما آسوده‌ خاطر بمانیم.

مظلومانه پر کشیدند تا ما آزادانه زندگی کنیم و حالا قرار است پس از سال‌ها دوری و انتظار میهن اسلامی‌مان را به پیکر مطهر خون آراسته‌کنند.

گرمای هوای امروز شلمچه که بر گرفته از نفس گرم این مردم قدرشناس بود تاثیری بر حضور نداشت و نقطه صفر مرزی کشور امروز به محلی برای تجدید پیمان تبدیل شده بود.

تجدید پیمان با شهدایی که در راه پیمان خود با خدا و امام خود تا پای جان ایستادند و فوض عظیم نصیبشان شد.

شهدایی که راه آنها سعادت است و رضایت آنها از ضامن شفاعت.

و چه باشکوه لحظه‌ای بود آنگاه که پیکر 133 شهید گلگون‌کفن یکی پس از دیگری وارد خاک کشور می‌شدند و همه به شوق وصالشان از خود بی خود شده و دوان دوان خود را به آنها می‌رساندند.

برای لحظاتی شلمچه مملو از عطر گل‌ و گلابی بود که مردم نثار فرزندانشان می‌کردند و ندای سلام و صلوات فضایی زیبا و توصیف‌ناشدنی ایجاد کرده بود.

اشک‌ها را که می‌دیدی ناخودآگاه دلت یاد کربلا را می‌کرد و به سوی حرم سراسر نور سید و سالار شهیدان پر می‌کشید.

شاید همین شباهت مظلومیت شهدای دفاع مقدس که مظلومانه پرکشیدند و مظلومانه سال‌ها در غربت ماندند با مظلومیت شهدای دشت کربلا این احساس را جاری می‌ساخت.

برخی‌ها با مشقت و به سختی جمعیت انبوه را کنار می‌زدند تا به پیکر یکی از شهدا برسند و آنگاه که به آنها می‌رساندند چفیه‌هایشان را به آنها می‌کشیدند و از این اجساد مطهر تبرک می‌جستند.

خلاصه شلمچه این نقطه صفر مرزی که یادآور حماسه‌های بی‌بدیل دلاورمردان نبرد حق علیه باطل است امروز نیز رنگ و بوی شهادت به خود گرفت و عطر بهار پیش از خود بهار فضای همیشه معطر آن‌ را در برگرفته بود.

فارس / امید زیاری


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار