شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۱۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲
شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت، بیان کرد ؛
آبادان - شوشان ؛ شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت، گفت: روند رو به رشد صنعت و معدن بیان گر امیدواری مردم به این دو صنعت مهم کشور است که در این زمینه سرمایه گذاران صنعتی در حال سرمایه گذاری هستند.
شوشان آبادان ؛ محمد شریعتمداری امروز شنبه در حاشیه مراسم افتتاح کارخانه فولاد کاوه اروند خرمشهر که با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح شد ، اظهار کرد: امروز درشادگان شرکت فولاد به دست مهندسان داخلی به بهره برداری رسید.

وی افزود : این طرح در دولت یازدهم آغاز و در دولت دوازدهم به پایان رسید.

وی با بیان اینکه صنعت فولاد کشور روند رو به رشدی داشته است، گفت : با توجه به اینکه در دنیا مشکلات زیادی در این صنعت  وجود داشته  اما در جمهوری اسلامی ایران شاهد روند رو به رشد صنعت فولاد هستیم و ایجاد ظرفیتهای جدیدی نیز در تولید زنجیره فولاد سازی را در این دولت داشتیم.

شریعتمداری با اشاره به اینکه از ابتدای دولت یازدهم حدود 66 میلیون تن ظرفیت فولاد کشور افزایش یافته استداشته است ، بیان کرد : حدود 40 میلیون تن تولید فولاد کشور افزایش داشتیم که این نیز افتخاری است برای ملت شریف ایران اسلامی ، همچنین در زمینه صادرات نیز افتخارات زیادی داشتیم.

وی بنیاد مستضعفان را یکی از بهترین فعالان در زمینه صادرات فولاد دانست و افزود :  خوشبختانه ما توانستیم ظرفیت صادرات فولاد را از یک و تیم میلیون تن به رشد قابل توجهی برسانیم.

وی ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال رکود 8 میلیارد دلاری صادرات غیر نفتی را در حوزه فولاد کشورمان تجربه کند و ادامه داد : البته باید گفت حدود 15 میلیون تن طرفیت صادراتی فولاد با توجه به برنامه تولید باید به  55 میلیون تن تولید فولاد خام در کشور برسیم  و امید است این هدف را هم بتوانیم محقق کنیم.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، تقاضا برای دریافت جواز تاسیس صنعت در خوزستان و کشور را بیان گر تمایل حضور فعالان اقتصادی در این منطقه و کشور داست و تصریح کرد : بیش از ۱۸ درصد رشد جواز تاسیس در حوزه صنعت و ۲۲ درصد رشد در حوزه معدن نسبت به ۷ ماهه سال گذشته را شاهد بوده ایم که این نیز بیان گر آن است که  مردم به آینده صنعت و معدن کشور امیدوار هستند و سرمایه گذاران صنعتی در این زمینه سرمایه گذاری دارند.

وی افزود : درشهرهای صنعتی خوزستان آمار قراردادهای تنظیم شده برای واگذاری اراضی در حوزه صنعتی نسبت به سال 95 دو برابر شده است.

وی ادامه داد : در خوزستان این آمار رو به رشد است و در مناطقی مثل شادگان که کمتر در زمینه تاسیس صنعت کار شده ، تاسیس فولاد کار بزرگی است.
 
وی خاطرنشان کرد: درشهرستان هایی مثل شادگان که در زمینه تاسیسات صنعتی کار شده است، راه اندازی واحد جدید آهن اسفنجی اقدام خوبی است که برای ۷۰۰ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است که امیدواریم این اشتغال به هزار نفر افزایش پیدا کند .

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در این منطقه هم اشتغال قابل توجهی به همت بنیاد مستضعفان بوجود خواهد آمد و زنجیره پیشین و پسین این طرح‌ها در آینده تکمیل و اجرا خواهد شد.


انتهای پیام/.

*** خبرنگار : نجمه ایرانیان ***
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار