اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
تالاب عرب حسن با مساحتی بالغ بر ۶٧ هکتار در حاشیه منطقه عرب حسن و رودخانه شطیط شهرستان شوشتر ، زیستگاهی ارزشمند برای گونه های جانوری، گیاهی و آبزیان می باشد که روباه، شغال و خدنگ و پرندگانی چون چنگر، خوتکا، کشیم، چوب پا، دیدومک و قره غاز از مهم ترین گونه های جانوری این تالاب می باشند
شوشان : رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت : به مناسبت دوم فوریه، روز جهانی تالاب ها، آیین پاکسازی، نهالکاری و پرنده نگری در تالاب عرب حسن این شهرستان برگزار شد. 


به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان_ بهروز نجاتی بیان کرد :  دربرنامه ای که به این مناسبت از سوی این اداره در ظهر روز سه شنبه در روستای عرب حسن و باحضور بخشدار میان آب، شورا و دهیاری روستای عرب حسن، نمایندگانی از انجمن های زیست محیطی ،دانش آموزان مدرسه راهنمایی امام حسن عسکری (ع) و اهالی روستای عرب حسن برگزار شد، با کاشت نهال و پاکسازی حریم تالاب عرب حسن و آشنایی با تنوع زیستی و پرندگان تالاب ، روزجهانی تالابها گرامی داشته شد.
د رابتدای این مراسم نیز، محمدفتحی نژاد بخشدارمیان آب شوشتر با تشکراز اداره محیط زیست و سمن های مردمی محیط زیست شوشتر، ازآمادگی کامل این بخشداری،جهت همکاری بامحیط زیست و سمن های مردمی  در راستای گسترش فضای سبز بخش میان آب وحفظ زیست بوم منطقه خبرداد و افزود : حفاظت ازمحیط زیست و گسترش فرهنگ درختکاری از اولویت های مهم این بخشداری می باشد.
در این مراسم بخشدار میان آب از دانش آموزان خواست تا با نوشتن مقاله  درباره لزوم حفظ تالاب عرب حسن و اثرات مثبت آن بر زندگی جوامع محلی و حفاظت از محیط زیست وارائه آن به این بخشداری مشارکت نمایند که پس از بررسی آنها به مقاله های برتر جوایز نفیسی از سوی بخشداری میان آب،اهدا خواهد شد.
بخشدار میان آب ضمن تشکر از تلاش های عبدالکریم محمدرضایی دهیار روستای عرب حسن در حفظ واحیای این تالاب، برای معرفی ایشان به عنوان قهرمان تالاب  اظهار امیدواری کرد.
درا دامه این برنامه خیلاپور از کارشناسان اداره محیط زیست شوشتر ضمن تشکر از کسانی که درحفظ واحیای تالاب عرب حسن همکاری داشته اند گفت: بدون شک جوامع محلی نقش مهم و تاثیرگذاری در حفظ و نگهداری از محیط زیست تالاب می‌توانند ایفا کنند.
وی ادامه داد : به منظورحفظ واحیای گونه های آبزی این تالاب درسالهای اخیر ضمن تخصیص آب از کانال‌های کشاورزی و رهاسازی تعدادزیادی بچه ماهی، آموزش و مشارکت جوامع محلی در اولویت برنامه های محیط زیست قرار گرفته است. 
در ادامه دانش آموزانی که به پرسشهای مطرح شده درخصوص تالاب عرب حسن و مناسبتهای محیط زیستی، پاسخ صحیح داده بودند با اهدای جوایزی مورد تقدیر قرار گرفتند.
در این مراسم تعدادی نهال کنار،توسط مسئولین، دانش آموزان و شرکت کنندگان، درحریم تالاب عرب حسن کاشته شد و حریم تالاب توسط شرکت کنندگان مورد پاکسازی قرار گرفت.
پرنده نگری از دیگر برنامه های این آیین بود که در آن دانش آموزان ضمن مشاهده پرندگان و تنوع زیستی تالاب با استفاده از دوربین و تلسکوپ با گونه های مهم تالاب از نزدیک آشنا شدند. 
تالاب عرب حسن با مساحتی بالغ بر ۶٧ هکتار در حاشیه منطقه عرب حسن و رودخانه شطیط شهرستان شوشتر ، زیستگاهی ارزشمند برای گونه های جانوری، گیاهی و آبزیان می باشد که روباه، شغال و خدنگ و پرندگانی چون چنگر، خوتکا، کشیم، چوب پا، دیدومک و قره غاز از مهم ترین گونه های جانوری این تالاب می باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار