شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۶
شوشان ـ عبدالرحمن نیک سرشت :

جوبایدن شک داشت که ایران دست به انتقام عملی در خصوص موشک باران اسرائیل  بزند چون سیا و موساد احتمال این اقدام را خیلی ناچیز برآورد نمودند ولی با این حال، بایدن  ریسک نکرد و فوری قبل از هر اقدامی از سوی ایران ائتلاف گسترده و چند لایه پدافند هوایی را به کمک متحدین خود سروسامان بخشید.
زیرا، حمله به کنسولگری ایران در سوریه خط قرمز جدیدی را ترسیم می کرد که در صورت عدم تلافی از سوی ایران، هرگونه مفهوم بازدارندگی را از بین می‌برد و تبع آن به پدیداری شبکه پیچیده‌ای از اهداف سیاسی در هم تنیده به شرح زیر می انجامید.

۱-از این تاریخ به بعد هر حرکت تروریستی از سوی اسرائیل به مثابه ی حمله به خاک ایران تلقی می شود و طبق قوانین بین المللی حق تلافی برای جمهوری اسلامی محفوظ است که این قاعده جدید توسط روسیه، پاکستان، ترکیه و شورای امنیت سازمان ملل تلویحا پذیرفته شد.

۲- وام دار شدن هرچه بیشتر اسرائیلی ها نسبت به آمریکایی ها، از بابت حمایت های پدافندی در عملیات موشکی ایران که این خود منجر به سلب اختیار عمل و اجماع صهیونیستی بر اراده ی واشگنتن می گردد.(در واقع عملیات موشکی ایران  در خصوص تنظیم روابطش با اسرائیل به نفع آمریکا تمام گردید.)
۳-قبل از عملیات وعده ی صادق اسرائیل تلاش می کرد تا آمریکا را در خصوص حمایت از خود وادار کند تا به ایران حمله کند همان توقعی که عربستان و امارت در جنگ با حوثی ها از ترامپ و بایدن داشتند ولی اکنون بطور کلی ورق برگشته است. زیرا، صهیونیست ها که قبلا، بی اعتنا از رهنمودها واشنگتن خود را در کشتار مردم غزه مخیر می دانستند امروز از آمریکا عاجزانه التماس می کنند که در مقابله با حملات موشکی ایران از آنها دفاع کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار