اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۰۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
رئیس شورای اسلامی خرمشهر در پاسخ به اظهارات علی بندری در مصاحبه اخیر عنوان کرد
بعد از انتشار مصاحبه علی بندری، رئیس کمیسیون عمراتی شورای اسلامی خرمشهر، در خصوص دلایل عدم حضورش در جلسه شورا، موسی مطوری جزیره، ریاست شورا، نسبت به صحبتهای بندری طی جوابیه ای واکنش نشان داد
 



شوشان خرمشهر:بعد از انتشار مصاحبه علی بندری، رئیس کمیسیون عمراتی شورای اسلامی خرمشهر، در خصوص دلایل عدم حضورش در جلسه شورا، موسی مطوری جزیره، ریاست شورا، نسبت به صحبتهای بندری طی جوابیه ای واکنش نشان داد که در ادامه متن آن را خواهید خواند. 

در پاسخ به آقای بندری باید عرض کنم که اولا غيبت اعضاء به هر دليل وعنوان قابل دفاع نيست. 
مثل ان ميماند كه نماينده مجلس به دلیل اینکه نسبت به عملكرد دولت انتقاد دارد در جلسات مجلس شركت نكند و اين اصلا قابل قبول نيست. 

آقای بندری اعلام کند مستندات اين تخلفاتی كه عنوان ميكند كجاست؟ 

 بحث چك فقط يكبار، آن هم  برای پرداخت حقوق معوقه مشاور عمرانی شورا (كه با معرفی خود جناب بندری به شورا آمده بود) اتفاق افتاد. 
ایشان اصرار داشتند به جای هزينه های جاری شورا ،كه كار  مراجعه كنندگان وارباب رجوع به ان وابسته است حقوق ايشان پرداخت شود. 
اما بنده اولويت را در تهيه لوازم التحرير وكاتريج وغيره دانستم و ايشان حاضر به امضاي چك نشدند، چند روز از طرف امور اداری به درب منزل ايشان مراجعه كردیم اما ایشان حاضر به امضای چك شورا نشد و بنده به عنوان مسئول ايشان هر چقدر اصرار كردم حاضر نشد چک را امضا کند و نايب رئیس شورا بجای ايشان چک را امضا کرد و مشكل حل شد، قانون هميشه براي حل اينگونه مشكلات راه حل گذاشته است. 


بودجه امسال با تمامي بودجه های سالهای گذشته تغيير كرده است.  
بودجه سالانه شهرداری مانند بودجه كشورمهمترين سند سالانه در مقياس شهر است بودجه شهرداری امری اجتماعی ومرتبط با زندگی شهروندان خرمشهر است، در واقع بودجه سند مالی فعاليتهای شهرداری نيست بلكه نشان دهنده روابط ميان فعاليتهای مختلف شهرداری با زندگی تك تك شهروندان بر اساس ساختار اداری است، بودجه شهرداری به دو بخش بودجه عمومی و بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته تقسیم می‌شود. تمرکز اصلی این گزارش سالانه روی بخش اول، یعنی بودجه عمومی است. در مورد بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته باید این توضیح کلی را درنظر گرفت که شهرداری برخی از وظایف خود را از طریق ایجاد سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به خود انجام می‌دهد و بودجه آنها جدا از بودجه عمومی ارائه می‌شود، بودجه شهرداری هرسال با همکاری شهرداری  و شورای اسلامی شهر تدوین میشود كه بنده آقای فاخر ربيعي را با توجه به سابقه حضورش در دوره هاي مختلف شورا، مامور کردم با حضور در شهرداری به بررسی و تنظیم بودجه متفاوت با سالهای گذشته بپردازد كه ايشان هم وقت زيادی را برای اینکار صرف کرد. 
از طرفی استانداری كتبا نامه داد كه با توجه به بودجه متفاوت سال ٩٩ تا آخر سال وقت داريد بودجه را بررسی نماييد اما متاسفانه مساله بحران كرونا پيش امد و تا اخر فروردين این موضوع به طول انجامید. 

 لازم به ذكر است براي اولين بار بودجه  ميبايست به استان ارسال گردد و بعد از بررسی در استان به خرمشهر عودت داده شود تا در صحن شورا بررسی كه خرمشهر اولين شهر در ارسال بودجه به استان بود قانونا بودجه هر سال تا پايان دي ماه بايد به شورا ارائه شود ولي باتوجه به تغيير اساسی وبنيادی بودجه وانتظار رسيدن نمونه بودجه و تغييرات شهردار در شهر مزيد علت گرديد. 

 انتقاد آقای بندری به ماده ١٠٠ نشان دهنده این است که ایشان  پرچمدار بی قانونی در شهر هستند. 
ماده ١٠٠يعنی جلوگيری از ساخت وساز بدون مجوز  وبنده طی سالهایی که به عنوان دهيار در روستا بودم اجازه ساخت وساز بدرن مجوز در روستا را به كسی نمی دادم چه برسد به اینکه در شهر چنین مجوزی را صادر کنم،ساخت وساز بدون مجوز، يعنی داشتن شهري بي در وپيكر که هركس هر جور دوست دارد در آن ساخت وساز كند. 
ماده ١٠٠عامل بازدارنده است تا بي قانوني در شهر رواج پيدا نكند. 


 نامه جناب بندری جهت بررسی هزينه هاي شهرداري در زمان ریاست جناب اقاي ربيعي بوده كه ايشان میبایست در این مورد پاسخگو باشند. 

 در بودجه سال گذشته جناب بندری به هيچ عنوان حاضر به رای نشد ولي نميدانست كه عدم تصويب بودجه انحلال شورا را در پی خواهد داشت.  واگر ديگر اعضا بودجه را تصويب نميكردند، شوراي پنجم مانند شورای قبل گرفتار انحلال ميشد. 
 آقای بندری مدال المپيك انحلال شورا را در پرونده دارد اما بنده با توجه به اینکه عقیده دارم  اصل وجود شورای ضعيف هزار مرتبه بهتر از بي شورايی است اصرار به تصويب بودجه داشتم. 

جناب بندری متاسفانه اعضای شوراي شهر را به بي اطلاعي ازبودجه متهم ميكند  ايشان چه جايگاه علمی برای تنظیم و بررسی بودجه دارد؟ 
مدرك كلاسيك مالي ايشان كجاست؟ 
حداقل جناب سامری،ربيعی،بچاری ،پور حمزاوی كار حسابداری انجام داده اند و اخوی ايشان بازرس مالی وبنده حداقل ده سال دهيار و بازرس تعاونی دهياران شهرستان بودم. 
بنده  از تك تك اعضای شورای شهر بخاطر اهانت يك عضو هميشه غايب وتماميت خواه عذر خواهی ميكنم. 

در مورد عوارض دهه مبارك فجر باید به عرض برسانم که تاييد هيأت انطباق به بحران كرونا رسيد، از شهردار خواستم مصوبه را اجرايی كند ايشان دليل قانع کننده ی بحران كرونا وجلوگيری از گسترش بيماری را عنوان نمود ودر جلسه ستاد كرونا بنده اعلام کردم تا تمام شدن بحران اين تعرفه ها پا برجا و خواستار امهال بفيه بخشها از جمله بيمه ،اداره دارايی وغيره شدم. 


در زمينه عدم برگزاری باید بگویم که جلسه طرح سوال روال قانوني را طي نکرد، قانونا ابتدا بايد در صحن شورا به شهردار تذكر داده ميشد وسپس طرح سوال مطرح ميشد. 

 بررسي بودجه قطعا از بررسي عملكرد شهردار مهمتر است چون عملكرد شهردار موجب انحلال شورا نميشود ولي عدم تصويب بودجه انحلال. شورا را در پي دارد. 

 گفته بودند به دلیل سرفه  و امکان الوده شدن محیط به جلسه نیامدند، از ایشان میپرسم که چرا مرخصی نگرفتند یا چرا با امور اداري تماس نگرفتند؟ 


 ستاد مبارزه با كرونا در همه شهرداريها و شوراهاي كشور تشكيل شده است  وبا توجه به اينكه يكي از وظايف شوراهاي شهر نظارت بر سلامت مردم است 
شورا ي شهر  از بدو شيوع اين بحران كميته پشتيباني ،پيشگيری واطلاع رساني در شورا تشكيل داد  و با توجه به اينكه اين بحران كشوري وجهاني است و بايد تبصره ٢٠ ماده ٥٥  در شهرداري تقويت شود و خط اعتباری جديد در ذيل بودجه توسط شورا تصويب شود واعتباری ديگر جهت حمايت از دست فروشان اسيب ديده بايد به تصويب شورا برسد. 
 در پايان هرگونه اعتراض يا اظهار نظر در صحن شورا قابل بررسي است تا شهردار و اعضاي شورای شهر امكان دفاع از خود را داشته باشند اهل مناظره رودرو باشيم نه تريبونی!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار