اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایذه گفت: محوطه تاریخی اشکفت سلمان با همکاری شهرداری ایذه بهسازی و ساماندهی می‌شود.
مهدی فرجی اظهار داشت: محوطه تاریخی اشکفت سلمان یکی از نقاط تاریخی و البته گردشگر پذیر ایذه است که باید اقدامات زیادی در آن انجام شود.

وی افزود: حوضچه‌ای که آب حاصل از چشمه اشکفت سلمان به آن می‌ریزد باید لایروبی و بهسازی شود تا فضای بهتری در این منطقه ایجاد شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایذه ادامه داد: بخشی از محوطه این اثر تاریخی نیز باید گل‌کاری شود که با کمک شهرداری به زودی این اقدامات به انجام خواهد رسید.

فرجی‌ با اشاره به آتش‌سوزی درختان این محوطه گفت: با هماهنگی اداره منابع طبیعی در خصوص کاشت درخت در محوطه این اثر تاریخی تصمیم‌گیری خواهد شد تا ریشه درختان به آثار تاریخی اشکفت سلمان آسیب وارد نکند.

اشکفت سلمان مربوط به دوره ایلامیان، در جنوب غرب شهر ایذه در شرق خوزستان، در محوطه‌ای وسیع در درون صخره طبیعی کوه به صورت سرپناهی واقع شده است.

اشکفت سلمان به شماره ۲۵۹۵ در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

شهرستان ایذه در شمال شرقی استان‌خوزستان، با داشتن آثار تاریخی همانند اشکفت سلمان و سایت موزه کول فرح، سال ۲۰۰۸ ثبت موقت جهانی شده که هنوز برای ثبت دائم جهانی اقدامات تکمیلی صورت نگرفته‌است.

انتشار ‌عکسی‌ از وضعیت فعلی اشکفت سلمان در فضای مجازی موجب نگرانی دوستداران میراث فرهنگی شده است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار