اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
مدیرعامل آبفا خوزستان خبر داد:
مدیرعامل آبفا خوزستان درباره تامین آب دهدز از دریاچه سدکارون ۳ گفت: آبفا با توجه کاهش آب زیرزمینی در این مناطق و توسعه شهر دنبال تامین آب شرب منطقه از دریاچه سد است.
شوشان: صادق حقیقی درباره وضعیت آب شرب شهر دهدز اظهار داشت: آب شهر دهدز و روستاهای اطراف از طریق سه چاه عمیق در محدوده شهر دهدز تامین می شود و آب شهر دهدز کاملا پایدار و آب روستاها هم با استانداردهای آب روستایی نسبتا پایدار می باشد.

وی درباره کیفیت آب دهدز افزود: آب چاه این منطقه از نظر کیفی مناسب بوده و کیفیت بد آب چاه دهدز واقعیت ندارد.

مدیرعامل آبفا خوزستان درباره تامین آب دهدز از دریاچه و مطالبه مردمی در این زمینه گفت: این اقدام باید به دو دلیل صورت گیرد و آبفا نیز موافق تامین آب از دریاچه است.

وی این باره اظهار داشت: آبخوان منطقه دهدز به شدت تحت فشار بوده و با خشکسالی‌های ممتد چند سال گذشته (1380-1397) تحت تنش بیشتری واقع شده است. آب زیر زمینی به شدت کاهش و علی رغم اینکه در دوسال گذشته بارندگی نرمال بوده اما عمق چاه‌های آب به بیش از دویست متر رسیده است .

حقیقی درباره دلیل دوم آبفا برای استفاده از آب دریاچه گفت: با رشد جمعیت در این منطقه و همچنین با توجه به چشم انداز توسعه منطقه، حتما نیاز به آب پایدار ضروری است. به همین منظور مطمئن‌ترین منبع آبی، دریاچه سد کارون 3 است.

وی ادامه داد: در سال 97 شرکت آبفای استان مطالعه تامین آب شهر دهدز را از دریاچه سد کارون 3 شروع و طرح نهایی شد.

مدیرعامل آبفا خوزستان در این باره ادامه داد: مناقضه خرید لوله ها برگزار و تولید کننده نیز شناسایی و مقرر شد که از محل روستای رکعت در نزدیکی دهدز آبگیر ایجاد و با حدود 17 کیلومتر خط انتقال آب به شهر دهدز منتقل شود.

وی بیان داشت: این انتقال آب از دریاچه نیاز به دو ایستگاه تقویت فشار بین راهی با توجه به هد استاتیکی و نوسانات آب دریاچه که بحدود 250 متر می‌رسد، دارد.

 حقیقی گفت: با توجه به ادغام شرکت روستایی و شهری و نیاز به در نظر گرفتن نیاز روستاها در این طرح، مجدد از مشاور خواسته شده که طرح جدیدی ارائه کند. این طرح نیاز به اعتبار بیش از صد میلیارد تومانی دارد که به محض تامین اعتبار کار شروع می‌شود.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار