شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
مدیرعامل مرکز تخصصی رادیوتراپی انکولوژی امام حسن مجتبی(ع) دزفول گفت: مجوز تاسیس بیمارستان خیریه ۱۰۵ تختخوابی با گرایش سرطان از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شد.
محمدرضا اسماعیل چگنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرکز تخصصی رادیوتراپی انکولوژی امام حسن مجتبی(ع) دزفول با این مجوز به بیمارستان خیریه امام حسن مجتبی(ع) دزفول با گرایش سرطان ارتقا خواهد یافت.

وی ادامه داد: مرکز تخصصی رادیوتراپی انکولوژی امام حسن مجتبی(ع) دزفول با ۶ هزارو ۵۰۰ مترمربع زیربنا در پنج طبقه به انضمام طرح تکمیلی شامل ساختمان هشت طبقه با هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا که در مجاورت مرکز در حال احداث است با این مجوز تجمیع می‌شود.

مدیرعامل مرکز تخصصی انکولوژی امام حسن مجتبی(ع) دزفول گفت: با تکمیل این طرح یکی از مجهزترین بیمارستان‌های خیریه تخصصی با گرایش سرطان کشور در دزفول با زیربنای ۱۵ هزار مترمربع آغاز به کار خواهد کرد.
وی افزود: بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) با امکاناتی چون دستگاه‌های پیشرفته پرتودرمانی، MIRT، توموتراپی، ماموگرافی، آندوسکوپی، آزمایشگاه تخصصی(ژنتیک)، داروخانه، دندانپزشکی و بخش‌های شیمی درمانی، بستری زنان، مردان و اطفال، پنج اتاق عمل مجزا، همچنین ۲۵ سویت مجزای همراه بیماران غیربومی به یکی از بزرگترین و مجهزترین بیمارستان‌های خیریه تخصصی کشور تبدیل خواهد شد.    
اسماعیل چگنی اظهارداشت: در حال حاضر بیش از پنج هزار و ۸۰۰ بیمار مبتلا به سرطان از دزفول، شهرهای شمالی خوزستان و استان‌های همجوار از خدمات حمایتی و درمانی مرکز تخصصی رادیوتراپی انکولوژی امام حسن مجتبی(ع) دزفول شامل شیمی درمانی سرپایی و بستری، پرتو درمانی، درمانگاه تخصصی، اسکان بیمار و همراه غیربومی و دیگر خدمات بهرمند هستند.
وی پیشرفت طرح تکمیلی بیمارستان(ساختمان هشت طبقه) را ۴۰ درصد عنوان و بیان کرد: هزینه ساخت این ساختمان افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال توسط خیرین دزفول تامین شده است.
مدیرعامل مرکز تخصصی رادیوتراپی انکولوژی امام حسن مجتبی(ع) دزفول با قدردانی از حمایت، همت و همدلی خیرین این شهرستان هزینه مورد نیاز برای تکمیل این بیمارستان را ۵۰۰ میلیارد ریال و برای تجهیز یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد و ابراز امیدواری کرد با توکل به خدا و در سایه نام پربرکت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) و با همت و حمایت خیرین بزرگوار بزودی شاهد بهره برداری از طرح تکمیلی نیز خواهیم بود.
وی با بیان اینکه هر بخش و دستگاهی از این مرکز به نام خیرین نامگذاری شده است، افزود: خیرین می‌توانند با مشارکت در ساخت و تجهیز طرح تکمیلی این بیمارستان خیریه نام خود و یا اموات خود را در بخش‌ها و تجهیزات نامگذاری و زنده نگه دارند.
مرکز تخصصی رادیوتراپی انکولوژی امام حسن مجتبی(ع) وابسته به انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان دزفول به همت خیرین دزفولی بنا شده و در حال حاضر به بیش از پنج هزار و ۸۰۰ بیمار مبتلا به سرطان شهرهای شمالی خوزستان، استان‌های ایلام و لرستان خدمت رسانی می‌کند و روزانه نزدیک به ۲۵۰ بیمار خدمات رایگان ویزیت، شیمی درمانی، رادیوتراپی و اسکان رایگان دریافت می‌کنند.

این مرکز خیریه تخصصی که اکنون مجوز بیمارستان آن صادر شده در بلوار بعثت شهرستان دزفول بنا شده و به عنوان نمادی از بخشندگی، همدلی و مهربانی مردم دزفول است که پذیرای بیماران مبتلا به سرطان از هر شهر و دیاری، با هر زبان و گویشی و قومی و با هر توان مالی است که بدون وجود صندوق برای دریافت پول، سخاوتمندانه آماده کاشتن بذر امید در دل بیماران است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار