اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۳۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از تخصیص مرحله پنجم اعتبارات قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی خبر داد.
ارسلان غمگین اظهار کرد: تخصیص مرحله پنجم اعتبارات قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی انجام شده و در این زمینه یک هزار و ۴۷۷ میلیارد ریال به ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری در خوزستان تخصیص یافته است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و متقاضیان بخش خصوصی و تعاونی در رسته‌های اولویت‌دار، در سامانه کارا از محل تلفیق منابع صندوق توسعه ملی با موسسات عامل انجام‌ می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: از مبلغ یک هزار و ۴۷۷ میلیارد ریالی که به استان خوزستان تخصیص یافته، سهم موسسات عامل برای بانک کشاورزی ۲۲۲ میلیارد ریال، پست بانک ۲۹۵ میلیارد ریال، بانک توسعه تعاون ۳۶۹ میلیارد ریال و صندوق کارآفرینی امید ۵۹۱ میلیارد ریال است.

غمگین ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و ۵۰۶ فقره طرح به مبلغ دو هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال مصوب و به موسسات عامل ارسال شده و در کارتابل موسسات عامل موجود است.

وی افزود: از آنجا که تامین مالی و سرمایه‌گذاری، یکی از پنج محور مهم برنامه دولت در چارچوب اقتصاد مقاومتی است، انتظار می‌رود موسسات عامل در بررسی و پرداخت طرح‌ها نهایت سرعت و تسهیل‌گری را داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: موسسات عامل می‌توانند طرح‌های نیمه‌تمام که به دلیل افزایش قیمت، نیاز به تسهیلات تکمیلی دارند را به کمیته فنی معرفی کنند تا از اعتبارات تخصیص یافته برای تکمیل و اتمام آنها استفاده شود.

غمگین بیان کرد: در حال حاضر سه هزار و ۶۷۱ طرح به مبلغ سه هزار و ۷۸۴ میلیارد ریال و با اشتغال جدید برای شش هزار و ۵۲۰ نفر، از تسهیلات اشتغال روستایی استفاده کرده‌اند و انتظار می‌رود با تخصیص اعتبار جدید، زمینه اشتغال برای سه هزار و ۷۰۰نفر دیگر فراهم شود.

وی ادامه داد: همه طرح‌های دریافت‌کننده تسهیلات، در چارچوب نظام نظارت، مدیریت و کنترل طرح‌های سرمایه‌گذاری و برای مصرف صحیح منابع و ایجاد اشتغال پایدار نظارت می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: طرح‌های پرداخت‌شده در بخش‌های کشاورزی، صنعت، گردشگری و بوم‌گردی، فناوری اطلاعات، علوم پزشکی و نهادهای حمایتی هستند.

وی افزود: طرح اشتغال روستایی و عشایری از طرح‌های موفق دولت است و نقش موثری در توزیع جغرافیایی با توسعه روستاها، جلوگیری از مهاجرت و خالی شدن روستاها و مقابله با پدیده حاشیه‌نشینی دارد.

غمگین تصریح کرد: ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری به افزایش درآمد روستاییان و عشایر و بهبود توزیع درآمدی در جامعه منجر می‌شود.

وی گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید مزین شده است؛ در کنار تامین مالی و راه‌اندازی کسب و کارهای روستایی لازم است عرضه محصولات و ایجاد بازار فروش مورد توجه قرار گیرد تا با تامین هزینه‌های راه‌اندازی واحدهای تولیدی و تامین مواد اولیه و پایداری و تضمین فروش محصولات، تداوم فعالیت واحدهای تولیدی و جهش تولید تحقق یابد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار