اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
پیشنهاد مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان؛
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان پیشنهاد کرد که با نام‌گذاری "روز ملی ماسک" زمینه برای فرهنگ استفاده از ماسک ایجاد شود.
علی خدادادی با اشاره به پیشنهاد طرح نام‌گذاری "روز ملی ماسک"،  اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود روز هشتم مردادماه به عنوان "روز ملی ماسک" نام‌گذاری شود تا علاوه بر تشویق همه مردم برای استفاده از ماسک، از طریق توان خیرین و نیکوکاران، امکان تأمین و توزیع ماسک بین نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر را فراهم کنیم.

وی افزود: نهادینه کردن فرهنگ استفاده همگانی از ماسک در برنامه‌های مناسبتی فرهنگی و مذهبی پیش رو، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین احتمال اوج‌گیری مجدد کرونا و همزمانی آن با شیوع آنفلوآنزا و کاهش خطرپذیری افراد با ریسک بالا در این فصل، ضرورت این کار را نشان می‌دهد.

خدادادی بیان کرد: با توجه به اینکه تاکنون داروی موثر یا واکسنی برای کرونا پیدا نشده است، راحت‌ترین و مهم‌ترین راه قطع زنجیره انتقال کروناویروس، استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با تاکید بر لزوم آمادگی برای مقابله با بحران احتمالی پیش رو در فصل پاییز، افزود: با توجه به تعداد زیاد بیماران دارای بیماری زمینه‌ای که بیشتر در معرض خطر ابتلا و بدحال شدن هستند، باید رویکردمان را به سمت استفاده از ماسک ببریم.

خدادادی با اشاره به مشکل تأمین هزینه‌های خرید ماسک بین اقشار آسیب‌پذیر، گفت: عده‌ای از مردم توان تهیه ماسک ندارند بنابراین علاوه بر ترغیب و مشارکت عمومی برای استفاده از ماسک، باید زمینه تولید و توزیع ماسک ارزان‌قیمت نیز فراهم شود و با حمایت خیرین نیز باید ماسک در اختیار اقشار آسیب‌پذیر قرار بگیرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار