اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
وزیر کشور اعلام کرد
وزیر کشور با تاکید بر اینکه سمن های جوانان در سطح ملی جایگاه حقوقی دارند بر لزوم بهره گیری از ظرفیتهای منابع طبیعی و انسانی توسط جوانان برای توسعه کشور تاکید کرد.
عبدالرضا رحمانی فضلی، در نشست مشترک وزرای کشور و ورزش و جوانان با مجمع سازمان های مردم نهاد و جوانان ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت: جایگاه حقوقی جوانان در سطح ملی مشخص شده و امیدواریم اتفاقی که امروز رخ داده مبداء حرکت ملی در انسجام و وحدت در سطح ملی باشد و در جهت منافع ملی امیدواریم جوانان گامهای مؤثری بردارند.

وی افزود: در حال حاضر ۳۰۰۰ تشکل جوانان در کشور داریم که کار مهمی قلمداد می شود. کشور ما جوان است و ظرفیتهای زیادی دارد که باید به نحو احسن مورد استفاده قرار گیرد. بی تردید باید به موضوع جوانان ایمان و اعتقاد داشته باشیم هر چند که اعتقاد داشتن و یا نداشتن ما هیچ تاثیری در حرکت جبری حاکم شدن جوانان در سرنوشت کشور ندارد؛ چرا که این روال زندگی جاری است.

وی ادامه داد: با ظرفیت و بستر فراوان در نحوه تعلیم و تربیت کشور باید بتوانیم جوانان را به افکار مترقی و اندیشه مبتنی بر عقلانیت مسلح کنیم تا به این ترتیب امیدوار باشیم در مسیر توسعه واقعی قرار بگیریم.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به این که ۳۰۰۰سازمان مردم نهاد به عنوان هسته هایی که جوانان را حول محور خود جمع می کنند قلمداد می شوند، افزود: ما در تعیین مدیران جوان در وزارت کشور دو مقوله را مد نظر قرار دادیم نخست آن که سن مدیران را کاهش دهیم به شکلی که امروز متوسط سن فرمانداران ما ۴۰ تا ۴۲ سال است و توانستیم در مجموع دو تا سه سال میانگین سن مدیران در وزارت کشور را کاهش دهیم. از سوی دیگر ۱۶ معاون استاندار از بانوان انتخاب شدند که این دو برابر زمان قبل از تصدی بنده در وزارت کشور است. در حقیقت جوانگرایی دردستور کار وزارت کشور است و استانداران باید حتما این موضوع را رعایت کنند.

وی افزود: جوانان باید مسیر خود را باز کنند و با طرح ایده ها و اندیشه های موؤثر و تشکلهایی که شکل می دهند و اعتباری که کسب می کنند نقش مؤثر خود را ایفا کنند.

وزیر کشور ادامه داد: بالاترین اعتماد را امام به جوانان داشتند و امروز هم جریان توسعه و تحول که در سطح جهانی با سرعت شگفت انگیزی پیش می رود بر عهده جوانان است که باید درجهت توسعه کشور شناسایی و جهت دهی مناسبی داشته باشند.

رحمانی فضلی در خصوص دادن شناسه تشکل ها و برخی انتقادها از روند طولانی اعطای شناسه ها گفت: این تأخیر بعضا به علت استعلام هاست. اما وقتی که ما به وزارت کشور آمدیم اعلام کردیم ۲۰ روز برای این استعلام ها بر اساس قانون مهلت وجود دارد که اگر در این زمان استعلام ها نیامد بر اساس اختیارات قانونی ما شناسه ها را صادر می کنیم. به هر روی اگر به دلیل استعلام ها و سایر موضوعات در صدورشناسه ها در استان ها مشکلاتی وجود دارد باید هر چه زودتر حل و فصل شود.

وی ادامه داد: بحث استفاده از امریه در موضوع تشکل ها امر بسیار مبارکی است. همچنین در مورد استفاده و بهره گیری از ظرفیت صدا و سیما در حوزه سازمانهای مردم نهاد با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، سیاستهای کلی در جهت حمایت از آنهاست. بی تردید باید اسم تشکل ها در صدا وسیما عنوان شود.

رحمانی فضلی تاکید کرد: ما در استانهای خود ظرفیت های بزرگی به لحاظ منابع طبیعی و انسانی داریم اما متاسفانه به دلایل تاریخی نتوانسته ایم نظامات مناسب تحول شرایط منطقه ای و استانی را فراهم کنیم. لذا این ظرفیتها می تواند توسط جوانان فعال و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وزیر کشور در خصوص مساله افزایش قیمت مسکن که توسط فعالان حوزه تشکل های جوانان مطرح شده بود نیز گفت: مسکن و افزایش آن متأثر از افزایش قیمت ارز است که باید دعا کنیم با مدیریت و تدابیری که اندیشیده می شود و آزادی عمل و قدرت عمل منطقه ای ما، این موضوع حل شود. ما حجت را به تمام دنیا تمام کردیم اما ترامپ و آمریکا این قراردادها را کنار گذاشتند و باید امیدوار باشیم که به لطف خداوند بر مشکلاتی که ایجاد شده فائق آییم.

وی تاکید کرد: مشارکت فعالیت جوانان در حوزه های مختلف مقوم امنیت است و هر چند از جوانان در زمینه های اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی وفرهنگی بیشتر استفاده کنیم در تقویت امنیت ملی نیز موفق تر خواهیم بود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار