اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: تاسیسات نفتی غرب کارون به وسعت پنجهزار مترمربع و ۱۳میدان مشترک نفتی و گازی با کشور عراق، ظرفیت روزانه برداشت نفت سبک و سنگین را ۷۰۰ هزار بشکه افزایش داده است.
جهانگیر پورهنگ بیان کرد:مرحله نخست زنجیره انتقال نفت میادین غرب کارون شامل تاسیسات و عملیات راهبری تلمبه‌خانه غرب کارون از سوی شرکت نفت و گاز اروندان اجرایی شد.

وی افزود: با اجرای مرحله دوم طرح توسعه این میادین تا سال ۱۴۰۴ برداشت روزانه نفت به یک میلیون‌ بشکه در روز خواهد رسید.

پورهنگ، با بیان اینکه تلمبه‌خانه غرب کارون به عنوان گلوگاه مهم صادرات نفت کشور است گفت: نفت دریافتی از میدان‌های حوزه نفتی غرب کارون شامل آزادگان شمالی، آزادگان جنوبی، یادآوران، بندکرخه، دارخوین و جفیر ، به وسیله ۲ خط انتقال ۳۰ و ۳۶ اینچ از تلمبه‌خانه غرب کارون به تلمبه‌خانه امیدیه هرکدام به طول تقریبی ۱۵۰ کیلومتر منتقل و از امیدیه با خط ۳۲ اینچ به طول ۱۶۰ کیلومتر به پایانه صادراتی بهرگان برای صادرات ارسال می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با بیان اینکه سه هزار نفر نیروی ماهر بومی کار استخراج نفت، پالایش، فرآوری و صادرات نفت را به عهده دارند ادامه داد:برای انتقال نفت به پایانه‌های صادراتی بیش از ۳۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری زیر و رو زمینی انجام  شده است.

پورهنگ گفت:روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز مایع در شرکت نفت و گاز اروندان تولید می‌شود که برای حفاظت از محیط زیست و ارزآوری قرار است گاز تولیدی برای فرآوری به یک شرکت ایرانی ارسال شود.

او افزود: این اقدام باعث درآمدزایی ۲۰ میلیون دلار از فروش گازهای مشعل به نفع شرکت ملی نفت ایران (در مدت پنج سال) خواهد شد و خوراک مجتمع‌های پتروشیمی‌ها به راحتی تامین می‌شود.

شرکت نفت و گاز اروندان، یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران است که در زمینه بهره‌برداری و استخراج نفت در مناطق جنوب و غرب ایران فعالیت می‌کند.

شمار زیادی از میادین نفتی ایران نظیر میدان نفتی دارخوین، آزادگان، یادآوران، جفیر، بند کرخه، سوسنگرد، اروند، مشتاق، خرمشهر، امید، سهراب، مهر،  یاران و میدان نفتی سپهر در حوزه شرکت نفت و گاز اروندان هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار