اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱

کشورهای اسکاندیناوی از جمله سوئد یکی از پر طرفدارترین کشورها برای مهاجرت از سوی افراد انتخاب شده است، لازم است بدانید که برای مهاجرت تضمینی به سوئد می توان از شیوه های کاری، تحصیلی، ازدواج، سرمایه گذاری یا تولد در سوئد استفاده کرد. اما همچنین بایستی در جریان باشید که این روش ها مستقیما به اخذ تابعیت و شهروندی سوئد منجر نمی گردد.

کشور سوئد دارای جمعیت 10 میلیون نفر می باشد که از این میزان حدود 2 میلیون نفر زیر 18 سال می باشند، سوئد کشوری بسیار فرهنگی است: 15 درصد از سوئدی ها در کشور دیگری متولد شده اند، در حالی که حدود یک پنجم کودکان در سوئد دارای خانواده هایی به تابعیت دیگر کشورها می باشند.

پایتخت سوئد ، استکهلم ، همچنین بزرگترین شهر این کشور است که بیش از 950،000 نفر جمعیت دارد.سایر شهرهای بزرگ عبارتند از گوتنبرگ ، در غرب سوئد (جمعیت 570،000 نفر) و مالمی (جمعیت 340،000) در جنوب.اوپسالا و لوند شهرهای مشهور دانشگاهیاین کشور هستند.

أنواع راه های مهاجرت به سوئد کدامند؟

· مهاجرت به سوئد از طریق کار (پر مخاطب ترین راه)

· مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل

مهاجرت و اخذ اقامت سوذد از طریق ازدواج

مهاجرت از طریق تولد

افرادی که قصد مهاجرت به سوئد را دارند باید از شرایط زبان این کشور نیز اطلاعت داشته باشند به عنوان مثال:
زبان سوئدی زبان رسمی این کشور است.اکثریت قریب به اتفاق سوئدی ها زبان انگلیسی را به طور کلی در سطح بسیار بالایی صحبت می کنند.بسیاری از سازمان های چند ملیتی سوئد انگلیسی را به عنوان زبان سازمانی خود دارند و تعداد زیادی از برنامه ها و دوره های دانشگاهی به زبان انگلیسی تدریس می شوند.سوئد دارایپنج زبان رسمی اقلیت ملی استو تعداد بی شماری از زبان های دیگر توسط جمعیت متنوع سوئد صحبت می شود، پس از سوئدی ( فنلاندی ، صربی کرواتی ، عربی ، کردی ، اسپانیایی ، آلمانی و فارسی (از دیگرزبان های رسمی این کشور می باشد.

بابت سبک زندگی در سوئد باید بگوییم که سوئدی ها درس می خوانند و سخت کار می کنند اما استراحت و آرامش خود را نیز جدی می گیرند، بنابراین سوئدی ها با یک فنجان قهوه و یا چای به همراه کوکی در کافی شاپ ها استراحت می کنند.

یکی از پر مخاطب ترین راه های مهاجرت به سوئد، اخذ ویزای کاری سوئد می باشد که البته افراد باید دقت نمایند که برای اخذ ویزای کاری سوئد فرد باید حتما قرارداد کاری از سوی کافرمای سوئدی داشته باشند، و از دلایل مهم ویزای کار در سوئد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

· به حقوق کارمندان و کارگران در کشور سوئد احترام زیادی گذاشته می شود

· همه با هم برابرند

· اعضای خانواده فردی که در کشور سوئد به طور قانونی مشغول به کار می باشد نیز می توانند به وی ملحق شوند

· نوآوری و اقدامات مبتکرانه در سوئد ارج نهاده می شوند

· انحصاری نبودن رفاه اجتماعی برای یک طبقه و گروه خاص

لیست مشاغل مورد نیاز ویزای کاری سوئد عبارت اند از:

· مهندسی نرم افزار و سخت افزار

· مهندسی برق

· مهندسی مکانیک و مکاترونیک

· مهندسی عمران

· مهندسی صنایع

اخذ ویزای کاری سوئد و کار در سوئد به این صورت است که قوانین برای نقل مکان کردن به سوئد برای کار ارتباط مستقیم با تابعیت شما دارد. اما نکته مشترک این است که در صورتی که قرارداد کاری ای که بسته اید بیش از 6 ماه باشد می توانید هم زمان با درخواست ویزای خودتان برای پاتنر و فرزندان مجرد زیر بیست و یک سال خود نیز درخواست ویزا دهید.

به عنوان فردی که تابعیت یکی از کشورهای حوزه اتحادیه اروپا شما برای ورود به کشور سوئد هیچ نیازی به اخذ ویزا ندارید. شما در این صورت حتی این اجازه را نیز داریدکه برای پیدا کردن کار وارد سوئد شوید و لازم نیست، همانند ملیت های دیگر، حتما با یک قرارداد کاری به این کشور سفر کنید. زمانی که به سوئد می آیید، شما و هر کدام از همراهانتان می بایست یک پاسپورت یا کارت شناسایی معتبر به همراه داشته باشید که نشان دهنده ملیت شما باشد.

هم چنین به عنوان فردی خارج از اتحادیه اروپا قبل از ورود به این کشور می بایست باقرارداد کاری امضا شده درخواست ویزای کاری دهید.

یکی از راه های مهاجرت به هر کشوری مهاجرت کاری است و با توجه به حساسیت های امر مهاجرت پیشنهاد ما به شما این است که در صورتی که سوالات بیشتری در خصوص کار در سوئد دارید یا می خواهید شرایطتان برای کشورهای دیگر نیز بررسی شود همین حالا با کارشناسان مهاجرتی موسسه سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و از مشاوره تلفنی رایگان استفاده کنید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار