اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸
شوشان - نوید قائدی:

شرایط اقتصادی کشور و معیشت مردم  به گونه ای پیش می رود که بروز بحران های عمیق اقتصادی و اجتماعی دور از انتظار نیست.علیرغم وعده های مکرر مسئولان اجرایی، متاسفانه قیمت اکثر اقلام در حال افزایش است.

متاسفانه بعد از سال های انقلاب اسلامی به دلیل عدم تخصص و تعهد تعدادی از برنامه ریزان و مجریان اقتصادی، اقتصاد کشور در مسیر و ریل صحیح خود قرار نگرفت.درآمدهای نفتی سبب شد اقتصاد ایران به دلارهای نفتی متکی و وابسته باشد.به تولید و برنامه های توسعه واقعی توجه نشد.برنامه های ریزی های کلان و نقص قوانین در حوزه مسکن آن چنان بی رحمانه شرایط را به پیش برد که قیمت های بالا و افسار گسیخته مسکن امروز کمر اقشار ضعیف و متوسط را شکسته است.

گویا همه مشکلات گذشته به لطف دلارهای نفتی کم اهمیت جلوه می داد ، تا اینکه در سال های گذشته و اکنون شرایط تحریم به گونه ای پیش رفت که محدودیت های ورود منابع دلاری به کشور بیشتر نمایان شد، در چنین شرایطی کمبود ها و مشکلات عدم برنامه ریزی و وابستگی کشور در بسیاری از بخش های داخلی به خارج بیشتر نمایان شد.

در چنین وضعیت سخت و بحرانی که یک سال تا پایان دولت زمان باقی است و تعدادی از نمایندگان مجلس یازدهم از تجربه کمی در حوزه نمایندگی برخوردارند و بحران اقتصادی و معیشتی خانوارها هر روز در حال افزایش است، از تیم دولت و فراتر از آن مجلس انتظار می رفت با همفکری و هم اندیشی در انتخاب وزیر پیشنهادی صمت که نبض تولید و اقتصاد و واردات کشور را به دست دارد، بیشتر تامل نمایند.

ابلاغ پیوست ۳۵ موردی حکم ریاست جمهوری به وزیر منتخب جز وظایف ذاتی این وزارتخانه است و نکته و تاکید جدیدی در آن دیده نمی شود.

در اظهارات نمایندگان بحثی مبنی بر تضمین و تاکید بر مواردی که وزیر در زمان مشخص ملزم به حل مشکلات بغرنج فعلی باشد دیده نشد.

در سوابق وزیر محترم موردی مبنی بر وجود خلاقیت اقتصادی یا تجربه ویژه ای از تولید و ... که نیاز فوری شرایط فعلی کشور است دیده نمی شود.

به نظر می رسد انتخاب وزیر محترم بیشتر جنبه پر کردن جایگاه خالی وزراتخانه یا تحقیق هدف لابی بعضی از جریان ها را دارد.
در چنین موقعیتی انتظار می رود لااقل نمایندگان یا اعضای کمیسیون اقتصادی که خود را منتخب واقعی مردم می دانند به فوریت با تشکیل شورایی از متخصصان کارکشته متناسب با شرح وظایف وزیر منتخب در پی یافتن راهکارهایی برای برون رفت از مشکلات کشور و مردم در شرایط فعلی باشند، مگر نه با رویه های مرسوم  دردی دوا نخواهد شد و هر روز اوضاع بدتر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار