اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از تلاش برای افزایش تخت‌های ICU بیمارستان‌های اهواز و خوزستان در پی افزایش مراجعه بیماران بدحال خبر داد.
دکتر فرهاد ابول‌نژادیان با اشاره به آخرین وضعیت بیمارستان‌های خوزستان در پذیرش بیماران مبتلا به کرونا، اظهار کرد: یک هزار و ۳۰۰ تخت عادی برای بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده که اکنون ۵۰ درصد ظرفیت این تخت‌ها اشغال است.

وی افزود: حدود ۳۷۰ تخت ICU نیز برای بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده است که ۸۰ درصد ظرفیت این تخت‌ها اشغال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: با توجه به مراجعه بیماران بدحال‌تر در حال تلاش برای ایجاد ICUهای جدید در امیدیه و رامشیر هستیم تا بیماران این شهرها به اهواز منتقل نشوند.

وی گفت: در تلاش برای افزایش ظرفیت تخت‌های ICU در اهواز نیز هستیم و امیدواریم ۴۰ تخت در بیمارستان امام خمینی(ره) و ۴۰ تخت در بیمارستان گلستان افزوده شود.

ابول‌نژادیان بیان کرد: در حال حاضر در خوزستان ۳۵ بیمارستان پذیرش بیماران مبتلا به کرونا را انجام می‌دهند. در اهواز نیز بیمارستان‌های رازی، امیرالمومنین(ع) و فاطمه الزهرا(س) و بلوک جداگانه ICU بیمارستان گلستان بیماران مبتلا به کرونا را پذیرش می‌کنند.

وی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق کم‌برخوردار کمتر است، افزود: در هر منطقه‌ای که میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کمتر است به ویژه در مناطق کم‌برخوردار که بافت سنتی دارند و تامین ماسک نیز برای اهالی این مناطق سخت‌تر است، قطعا درگیری با بیماری بیشتر خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق حاشیه‌ای شهرهای خوزستان بسیار کمتر شده است.

وی بیان کرد: از مردم می‌خواهیم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در دستور کار قرار دهند تا درگیر بیماری نشوند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار