اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
شوشان - فاضل خمیسی:


خیلی از کسب و کارها را کساد و فقر را وسعت بخشید ، گویا  حالا ، حالاها هم با مردم کار دارد ، واکسن آن در حد رپرتاژهای خبری و موسیقی آرامبخش در شرایط بحرانی در حد شنیدن و نه دیدن است! حالا هم باید دید ، وقتی واکسن کرونا ویروس عرضه شد ، آیا برای همگان قابل دسترس است یا خیر؟

وقتی میگویند، با پول  میتوان از شیر مرغ تا جان آدم را تهیه کرد ، این نگرانی بوجود میآید که از هم اکنون باید برای تحویل و تأمین واکسن کرونا برای گروههای آسیب پذیر برنامه داشت و انفعلالی عمل نکرد و باز هم درمان بهتر برای از مابهتران نباشد.

همانطور که در اوایل به «غلط» میگفتند   کووید-۱۹ تکنوکرات است و فرقی بین دارا و ندار نمیگذارد اما فراوانی و آمار جانباختگان نشان داد که این بیماری بسیار هم «طبقاتی» عمل میکند. کسانی که شغل و درآمد و امکانات و خانه ی مناسب و بزرگ‌تری ، داشته و بهتر قرنطینه را رعایت کرده و از تغذیه و درمان مناسبتری برخوردار میشوند از تاب آوری بالاتری نسبت به قشر فقیر برخوردارند، و بر این اساس باید گفت که این ویروس در حال تبدیل شدن به منبع دیگری برای نابرابریهاست! که فقرا قربانیان اصلی آن هستند.

در حال حاضر روزانه قریب به ۵۰۰ نفر از هموطنانمان جان خود را بر اثر این بیماری از دست میدهند که اکثریت آنها که از دهک های پایین جامعه هستند ، حتی بصورت خاموش و بیصدا دفن شده و اگر نان آور خانواده ای باشند مصیبتی بر مصیبت های قبلی خانواده های مذکور اضافه میشود ، فقرا فاقد تریبونند بنابراین در طول تاریخ بیصدا مانده اند ، حال با توجه به اینکه گفته میشود عنقریب واکسن کووید-۱۹ وارد بازار فروش میشود ، حداقل باید در توزیع و استفاده ی عموم از آن جانب انصاف را بخرج داد و عرصه ی آنرا اول در میان مردم مستضعف اولویت داده و با این دارو بر خلاف سایر داروها که متاسفانه بصورت «تجاری» درآمده اند ، برخورد نکرده و چنانچه در  مدیریت اپیدمی این بیماری دارای نواقص و معایب بیشماری بوده ، حداقل در تهیه و توزیع واکسن درمانی آن جبران مافات را بعمل آوریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار