اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲
هر کاری که انجام می دهیم و هر کلنگی که به زمین زده می شود با فکر کارشناسی و با ساعت ها بررسی و مطالعه و آینده نگری اتفاق می افتد.
نماینده مردم شوشتر و گتوند گفت: هر کاری که انجام می دهیم و هر کلنگی که به زمین زده می شود با فکر کارشناسی و با ساعت ها بررسی و مطالعه و آینده نگری اتفاق می افتد.


به گزارش شوشان، سهراب گیلانی در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: همانطور که رهبری عزیز بارها تاکید کرده اند که باید بر ظرفیت های داخلی تکیه کرد، به این مهم در حوزه انتخابیه توجه کرده و تحریم ها و مشکلات اقتصادی را با این نگاه دور می زنیم.

تاکید بر صنعتی شدن شوشتر و گتوند

وی با بیان اینکه همیشه بر صنعتی شدن شوشتر و گتوند تاکید داشته ایم افزود: شرکت های موجود و صنایعی که در حال حاضر در دو شهرستان فعال اند باید حفظ و تقویت شوند و همچنین شرکت های جدید نیز ایجاد شوند. مثلا در شرکت ام دی اف شعیبیه رشد بالایی تا الان صورت گرفته و با برنامه ریزی های صورت گرفته انشاءالله 200 درصد پیشرفت را در آن نیز شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: شرکت کاغذسازی پس از 23 سال بازگشایی خواهد شد و در حال حاضر مراحل اورهال را می گذارند. در پادگان شهید باغبانی گتوند هم با اجرای طرح های در نظر گرفته شده صدها نفر اشتغال به وجود خواهد آمد.

انقلاب صنعتی در حوزه انتخابیه قریب‌الوقوع است

عضو مجمع نمایندگان خوزستان از رخ دادن اتفاقاتی بی سابقه در شرکت لاستیک خوزستان خبر داد و عنوان کرد: شرکت لاستیک خوزستان با تیم مدیریت جدید وضعیت رو به رشدی دارد. در همین خصوص با یک تیم چینی در حال مذاکره هستیم تا توافقات لازم برای راه اندازی خط تولید تایر صورت گیرد که در صورت نهایی شدن آن حدود 2 هزار نفر مشغول به کار خواهند شد و این اتفاق انقلابی در صنعت منطقه است. 

وی افزود: چینی ها آماده انتقال کارخانه به گتوند و شرکت لاستیک خوزستان هستند. اگر وزارت صمت توافقات لازم را ترتیب داده و با چینی ها به نتیجه لازم برسند، ظرف 6 ماه آینده کارخانه تایر وارد ایران می شود.

11 سرمایه گذار آماده سرمایه گذاری در شوشتر و گتوند

گیلانی در ادامه جذب سرمایه گذار و توجه به ظرفیت های شوشتر و گتوند را بسیار مهم دانست و در این خصوص ابراز داشت: در بخش های مختلف با 11 سرمایه گذار صحبت شده که آمادگی کامل برای شروع کار در شوشتر و گتوند را دارند. در استان و کشور باید برای کمک به این سرمایه گذاران همکاری لازم انجام شود.

پروژه های آماده افتتاح حوزه راه و شهرسازی

او در بخشی دیگر از صحبت هایش به پروژه های حوزه راه و شهرسازی در شوشتر و گتوند اشاره داشت و گفت: برخی پروژه ها مانند پل دیلم و شعیبیه، پل شور عقیلی و مسجد جامع الغدیر مسکن مهر آماده افتتاح اند و به طور 100 درصد تکمیل شده اند که در صورت حضور وزیر راه در حوزه انتخابیه انشاءالله به صورت نمادین بهره برداری می رسند. 

او اضافه کرد: همچنین پل بندقیر بر رود گرگر و باند دوم جاده شوشتر - دزفول نیز کلنگ زنی خواهند شد. بیمارستان 200 تخت خوابی که وزیر قول دادند نیز در حال کار است و اخیراً با پیگیری های صورت گرفته 15 میلیارد تومان به پیمانکار داده شده تا کار سرعت بیشتری به خود بگیرد.

توسعه بهداشت و درمان گتوند با انتزاع از دزفول و اضافه شدن به دانشگاه استان

این نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی انتزاع شبکه بهداشت و درمان گتوند از دزفول و اضافه شدن به حوزه علوم پزشکی استان را گام مهمی در توسعه بخش درمان این شهرستان برشمرد و افزود: جداسازی بهداشت و درمان گتوند از دانشگاه دزفول و انتقال آن به اهواز کار مهمی بود. در جلسه با دکتر نمکی وزیر بهداشت مسائل را به ایشان گفتم و بلافاصله قبل از اینکه درخواست کنم، خودشان گفتند که شبکه بهداشت و درمان گتوند از شهرستان دزفول جدا شده و زیر نظر دانشگاه استان فعالیت کند تا توسعه بیشتری را در آن شاهد باشیم. از ریاست دانشگاه جندی شاپور اهواز آقای دکتر ابول نژادیان نیز دعوت کردیم و کارهای مورد نیاز و برنامه های لازم برای توسعه شبکه گتوند را نیز اتخاذ کردیم. 

فعالیت مجدد راه آهن شوشتر مورد تاکید نماینده مردم

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به این سوال که راه اندازی مجدد راه آهن شوشتر از مطالبات اصلی مردم است و چرا تعطیل شده، خاطرنشان ساخت: در موضوع راه آهن که بسیار مورد تاکید ماست پیگیری های زیادی انجام دادیم اما با توجه به اینکه راه آهن در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته اظهار می کنند که صرفه اقتصادی برایشان ندارد. برای حل این مسئله نیز چند راهکار ارائه دادیم که باید کارشناسان امر ضمن بررسی، مسئله را فوراً حل کنند.

تهیه منظومه گردشگری شوشتر و گتوند

سهراب گیلانی در رابطه با آخرین اقدامات صورت گرفته در حوزه گردشگری گفت: در موضوع گردشگری، تیمی تشکیل داده ایم که منظومه کاملی برای ظرفیت های آبی در شوشتر و گتوند برنامه ریزی شود. جلسه اول ما نیز در روزهای آینده برگزار می شود که رینگ میراثی و گردشگری حوزه انتخابیه را تعیین و بر همان اساس حرکت کنیم.

گفتنی است، در این نشست مسائلی در مورد دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه علوم قضایی، آسفالت مسکن مهر، تامین آب شرب در بخش عقیلی و روستای دهلران و منطقه بردلا، راه اندازی کارخانه نمک گتوند و... نیز طرح و پیگیری های انجام شده توسط نماینده مردم اطلاع داده شد.






نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار