اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹
شوشان / علی عبدالخانی:

قصه ی تلخ آب و فاضلاب گرفتگی منطقه ی سازمانی کمپلو که " شهر سالم اهواز " نامیده می شود، به همت ساکنان و فضلِ امکانات ارتباطی و قایقهای موتوری قرمز رنگ هلال احمر !! به سمع و نظر همگان رسید.

◻️دولتیان از جمله رئیس جمهور هم واکنش نشان دادند اما آنها با توجیه استاندار مبنی بر طبیعی بودن شرایط و فقدان عنصرِ قصور و تقصیر به سرعت قانع شدند.

مناسبات دولتی همواره اینگونه بوده که وقتی رئیس جمهور توجیه بشود، این اقناع و توجیه به سایر دولتیها نیز تسری پیدا می کند.

منطقه ی شهرسالم اهواز ۵ روزِ تمام غرق در مخلوط آب و فاضلاب شد اما هیچ مسئول مرتبط یا غیر مرتبط به ساکنان سر نزد و جویای احوالشان نشد. هلال احمر و نیروهای مساجد تنها عناصر حاضر در کنار مردم بودند.

حکم رئیس قوه قضائیه مبنی بر عزیمت فوری رئیس سازمان بازرسی کل کشور به استان و اهواز و حضور در میان مردم در حالی صورت گرفت که ظاهراً ایشان توجیه های کلیشه ای، تکراری و غیرمنطبق بر واقعیت را قانع کننده ندانسته بود، لذا رئیس بازرسی کُل کشور را با قید فوریت و جدیت مامور بررسی قصورها و تقصیرهای حاکم بر نابسامانی مدیریتی در موضوع آب و فاضلاب زدگی پس از باران ۹ آذر ۹۹ نمود.

از دیدگاه نگارنده اعزام و حضور یک مقام ارشد قضایی - نظارتی در میان مردم بحران زده یک نقطه ی عطف در مفهوم مطالبه گری شهروندی و موضوعات مربوط به حق الناس به شمار می رود.

حضور درویشی در میان اهالی شهر سالم اهواز و سایر مناطق بحران زده نه از آن جهت که صرفاً یک مقام بلندپایه به محل آمده، مهم است و نه حتی بخاطر نتایجی که سفر این مقام در پی خواهد داشت حایز اهمیت است، بلکه از آن جهت که مردم به راحتی توانستند صدای مظلومیت خود را به عالیترین مقام قضا برسانند و ایشان بدون توجه به توجیه های انتفاعی مسئولان، اقدام به اعزام نماینده ویژه کند، این اقدام ایشان برای مردم یک نقطه عطف و اتفاقی مهم تلقی می شود که امیدواریم به یک سیره ی عملی باقی بماند و تثبیت شود.

رئیس بازرسی کُل کشور به محله ی شهرسالم اهواز واقع در کمپلو شمالی آمد و‌ معتمدان محل از جمله راقم این سطور حقایق کاملاً مختلف با توجیه هایی که از زبان دولتیان شنیده بود را برای ایشان بیان کردیم.

از گذشته ی منطقه و بلایی که در سایه ی مرگ کامل تدبیر و تخصص بر سرِ آن آمد، گفتیم.‌ با ایشان از رها شدن اوضاع در یک وادی غیرمتعهدانه و نامسئولانه درد دل کردیم. از جفای روا رفته برخودمان و بی مبالاتی دست اندرکاران طی سال ۹۸ و ۹۹ و چرایی عدم بازخواست آنها گله کردیم. از سپتیک زکی زاده که لوله ۶۰ انتقال آب و فاضلاب به آن متصل کردند در حالیکه ظرفیت نهایی سپتیک قادر به دفع حتی نصف آن حجم را هم نداشت و با این نابخردی منطقه مان را غرق کردند نیز سخن به میان آوردیم. بسیاری چیزها گفته شد که از حوصله ی این یاداشت خارج است.

ایشان با معرفی رابطین خود به نگارنده و معتمدین محلی قول دادند که همه دلایل و مستندات رسیدگی خواهد شد. با این امید که خوش بینی حاکم بر روان اهالی با تحقق اهداف ماموریت این مقام قضایی محقق بشود، این یاداشت را به پایان می بریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار