اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
سی و نهمین جشنواره فیلم فجر پس از ۱۱ ماه تعطیلی سینماهای خوزستان به دلیل شیوع کرونا، از ۱۵ بهمن ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی سینماهای خوزستان آغاز می‌شود.

به گزارش شوشان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین رونمایی از پوستر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در خوزستان در محل این اداره کل در اهواز، اظهار داشت: در این دوره از جشنواره فیلم فجر، چهار سینما در خوزستان شامل سینما اکسین اهواز با ظرفیت ۴۸۰ صندلی، سینما ساحل اهواز با ظرفیت ۴۰۲ صندلی، سینما شهرداری ایذه با ظرفیت ۳۳۰ صندلی و سینما مهر و ماه شوشتر با ظرفیت ۲۸۰ صندلی برای اکران فیلم‌ها در نظر گرفته شده‌اند.

محمد جوروند افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، اکران فیلم‌ها با ۳۰ درصد ظرفیت سینماها و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. هم‌زمان با اکران جشنواره نیز سینما شهرداری ایذه شروع به کار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ۱۶ فیلم شاخص جشنواره فجر در اختیار خوزستان قرار داده شده است بیان کرد: اسامی و برنامه اکران این فیلم‌ها به‌زودی اعلام می‌شود و در هر روز سه سانس فیلم در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: در این دوره از جشنواره برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی هیچ بلیت فروشی از گیشه انجام نمی‌شود و بلیت فروشی جشنواره به‌صورت آنلاین است.

وی افزود: نشانه‌گذاری صندلی سینماها، استقرار و چیدمان مراجعان روی صندلی سالن‌های سینما با رعایت فاصله ۲ متری، استفاده از سیستم تهویه و  باز گذاشتن درهای خروج و ورود برای گردش هوا، رعایت فاصله زمانی میان سانس‌ها برای جلوگیری از تجمع تماشاچیان در سالن فیلم و ... از جمله مهم‌ترین نکاتی است که به سینما داران برای هرچه بهتر برگزار شدن این دوره از جشنواره در خوزستان تاکید شده است.

 جوروند با تاکید بر تکلیف سینما داران مبنی بر بالا بردن کیفیت سینماها در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود با وجود محدودیتی که امسال با آن روبه رو هستیم، اما استقبال خوبی از جشنواره در خوزستان صورت گیرد.

معاون هنری و سینمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز در این نشست، عنوان کرد: علاوه بر سینماهای زیرنظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، سه سینما در آبادان و خرمشهر نیز اکران فیلم فجر در تاریخ مذکور را دارند و در مجموع هفت سینما در خوزستان میزبان جشنواره فیلم فجر هستند.

ناصر چنانی ادامه داد: استان خوزستان با هفت سینما برای اکران فیلم‌های فجر به نسبت دیگر استان‌های کشور بیشتری میزان اکران را به خود در این دوره اختصاص داده است و امیدواریم بیشتر مخاطبان و علاقه‌مندان به سینما در این دوره بتوانند از دیدن فیلم بهره‌مند شوند.

وی گفت: نزدیک به یک سال از غیرفعال بودن سینماهای خوزستان به دلیل شیوع کرونا می‌گذرد و در این مدت سینمای استان بسیار مهجور مانده و آسیب دیده است؛ تلاش می‌کنیم تا خسارت وارده به سینماها جبران شوند.

معاون هنری و سینمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره برنامه‌های جنبی مانند نقد فیلم از زمان آغاز اکران فیلم‌ها هر شب به‌صورت آنلاین با حضور اساتید و منتقدان سینما در خوزستان برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است، فیلم‌های منتخب سی و نهمین جشنواره فیلم فجر از ۱۵ تا ۲۲ بهمن جاری در خوزستان اکران می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار