شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۹

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: همزمان با هفته آموزش چهار کارگاه تخصصی آموزشی در این دانشگاه ویژه اعضای هیئت علمی برگزار می شود.

محمدعلی فیروزی در گفتگو با مهر اظهار داشت: طبق برنامه ریزی انجام شده کارگاه های اخلاق حرفه ای، روش تدریس، آشنایی با آئین نامه ارتقا و کارگاه بازنگری سرفصلهای درسی در هفته آموزش برگزار می شوند.

وی با بیان اینکه سومین سال است که در دانشگاه شهید چمران اهواز هفته آموزش برگزار می شود، ادامه داد: امسال از 9 تا 14 اردیبهشت از سوی وزارت علوم به عنوان هفته آموزش تعیین شده است.

فیروزی به عناوین روزهای هفته آموزش که قرار است در دانشگاه های کشور و در سطوح دانشگاهی، استانی و ملی به اجرا درآید، اشاره کرد و گفت: براساس تقویم اعلام شده از معاونت آموزشی وزارت علوم، شنبه 9 اردیبهشت اولین روز این هفته با عنوان "آموزش، فرهنگ و اخلاق حرفه ای"، یکشنبه 10 اردیبهشت با نام "آموزش، کیفیت و چالشها"، دوشنبه سومین روز با عنوان "آموزش و شاگرد پروری"، 12 اردیبهشت چهارمین روز هفته آموزش به عنوان "آموزش و جامعه"، روز چهارشنبه پنجمین روز هفته آموزش با عنوان "نقش آموزش در پژوهش" و آخرین روز این ایام نیز به  عنوان "روشهای نوین آموزش" نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه به تناسب عناوین روزهای هفته آموزش برنامه هایی از سوی دانشگاه شهید چمران پیش بینی شده است، افزود: مراسم افتتاحیه هفته آموزش، تجلیل از اساتید بازنشسته، برگزاری آئین تجلیل از استعدادهای درخشان از جمله این برنامه هاست.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد: در این هفته سعی می‌کنیم فرصتها و تهدیدهای حوزه آموزش بررسی شود و در راستای اعتلای آموزش عالی و با در نظر گرفتن اسناد چشم انداز توسعه، راهکارهای مناسب را در حوزه آموزش پیش بینی کنیم.

فیروزی ارتقای کیفیت را دغدغه عمده متولیان آموزش عالی دانست و گفت: ارتقای کیفیت در بالابردن تخصص دانشجویان و نیز تحکیم مبانی اعتقادی و هویت ملی مد نظر است به ویژه امسال که مقام معظم رهبری بحث حمایت از کار وسرمایه ملی را مطرح کرده اند، در دانشگاه ها که تولیدشان سرمایه انسانی و اجتماعی است باید در مسیر خودباوری و افزایش تولید علمی تلاش کنیم.

وی افزود: باید فارغ التحصیلانی تربیت کنیم که بتوانند از هویت دینی و ملی ما دفاع کنند و درعین حال بتوانند نیازهای کشور را در همه جهتها برطرف کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز یادآور شد: برای آنکه عملا در هفته آموزش به این مقوله ارج نهیم، برنامه های هفته آموزش به نحوی برنامه ریزی شده که هیچ کلاس درسی تعطیل نشود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار