اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۶۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳
فرماندار شوشتر در نشست با مشاور و نماینده وزیر راه و شهرسازی:
فرماندار شوشتر گفت: بافت ارزشمند تاریخی شوشتر نیازمند توجه ویژه است و برای نگهداری و حفظ اصالت این محدوده باید طرح تفضیلی آن تهیه و مورد توجه قرار گیرد.
مشاور و نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور توسعه و زیربنایی در جلسه با فرماندار شوشتر، برخی مسائل این حوزه در شهرستان را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش شوشان به نقل از روابط عمومی فرمانداری شوشتر، سید حسن میرشفیع مشاور و نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور توسعه و زیربنایی روز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه با حضور در دفتر مهندس حسین پنبه دانه پور فرماندار شوشتر مسائل این حوزه در شهرستان را مورد بررسی قرار دادند.

فرماندار شوشتر در این نشست گفت: بافت ارزشمند تاریخی شوشتر نیازمند توجه ویژه است و برای نگهداری و حفظ اصالت این محدوده باید طرح تفضیلی آن تهیه و مورد توجه قرار گیرد.

مهندس حسین پنبه دانه پور اظهار کرد: در برخی شهرهای کشور دارای بافت تاریخی ارزشمند هستیم، اما در شوشتر و شیراز حجم بافت تاریخی در مقایسه با دیگر شهرهای تاریخی قابل توجه و حدود ۲۰۰ هکتار است.

وی افزود: در شیراز این ۲۰۰ هکتار در چند نقطه و به شکل ناپیوسته است، اما در شهر شوشتر بافت تاریخی به هم پیوسته و یکجا ایجاد شده و در سطح کشور کم نظیر است، بنابراین انتظار داریم قبل از اینکه از بین برود نگاه ویژه‌ای به آن شود.

وی با اشاره به تعلل در تصویب طرح جامع شهر شهید شرافت نیز بیان کرد: طرح جامع شهر شهید شرافت هم نیاز به یک اقدام جدی دارد. حدود ۱۱ سال از آغاز کار روی این موضوع گذشته و این طرح هنوز به مرحله تایید و تصویب نرسیده است.

وی همچنین خواستار بررسی طرح الحاق برخی لکه های شهری به محدوده شهر شوشتر شد و اذعان داشت: چند لکه شهری در شهر شوشتر وجود دارد که نیاز است به مردم ساکن در آن ها توجه داشته باشیم. دره نو، گلزار شهداء و شاه نجف سه نقطه ای هستند که باید با مشارکت و مساعدت شرکت بازآفرینی شهری برای آن ها طرح و برنامه داده شود.

فرماندار شوشتر با بیان مشکلات جاده ها در این شهرستان هم ادامه داد: در محدوده پل بند قیر حدود ۴ هزار و ۵۰۰ متر جاده و پل دو بانده هستند و مسیر در وضعیتی خطرناک قرار دارد که البته عملیات عمرانی برای احداث باند و پل دیگر در حال انجام بوده اما نیاز به تسریع در آن مشهود است.

مهندس پنبه دانه پور گفت: در جاده شوشتر – دزفول در محدوده شوشتر مسیر چهاربانده است ولی چند کیلومتر در حوزه دزفول دو بانده است و متاسفانه تلفات زیادی هم به جای گذاشته است، انتظار داریم این ها پیگیری شود. در شرق و غرب بخش شعیبیه هم متاسفانه پروژه های راه با سرعت کمی در حال انجام است که باید برای سرعت بخشی به آن اقدامی صورت گیرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار