اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
شوشان - محمدرضا چمن نژادیان فعال مدنی :
از آنجایی که پدیده های اجتماعی در بستر زمان در حال تعییر و تحول هستند. اما اصول فطری و اخلاقی با وجود تنوع نسلها ی انسانی و اقوام از ثباتی پایدار و ذوق و شوق نشاط آور برخوردار می باشند.
با این وجود برنامه ریزان راهبردی و استراتژیست‌های برآنند.
تا مدیریت امور جامعه را در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به اقتضای زمانی و مکانی طراحی و اجراء نمایند. تا هم تحولات دیده شوند و هم ذوق و شوق اصولی و اخلاقی بی بهره از تازگی و طراوت شادابانه نگردند.
عالمان تربیتی و جامعه شناختی با توجه دادن سمت سوی نگرش فلسفی خود تلاش عامدانه دارند. تا با تلفیق بخش پدیده های تحول زا و تحول پذیر رنگ و لعاب اصول ثابت را بروزرسانی نمایند. این راهبرد در جهت تحرک بخشی و پویایی امور مادی و معنوی جوامع انسانی، نوع مدیریت و حتی حکومتها امری ضروری و حیاتی می باشد.
زیرا حیات بخشی به نظامات اجتماعی و مطالبات انسانی اقتضا می کند. که نگاه ایستایی و سنتی ناکارآ در سیستمها و نظام برنامه ریزی حکومتها مدرن شوند، و به اصول ثابت نگرشی و اخلاقی انگیزه های متعالی تزریق گردد.
حال ۴۳ سال از عمر انقلاب اسلامی و سیزده دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی می گذرد. در این چهار دهه و اندی فضای عمومی و مطالباتی داخلی و بین المللی بسرعت رعد وبرق تغییر کرده است.
و هر کدام از دولت‌های منتخب با توجه به نیازهای ملی، بین‌المللی و محلی یا حتی قومی و نسلی خود را نماینده ی مطالباتی و تفکری ملت مطرح نموده اند.
تا با مشارکت حداکثری مورد اقبال ملت قرار گیرند. در این میان حمایت پیدا و پنهان نهادهای حاکمیت برای سوق دادن انتخابات یا لااقل افکار عمومی به سمت و سوی خاصی بر کسی پوشیده نیست. که آشکارترین این سبک و سیاق انتخاباتی در دوم خرداد ۷۶ در مقابل شعار توسعه سیاسی، تحقق حقوق شهروندی و گفتگوی تمدنها به منصه ی ظهور رسید‌.
و در اثر مشارکت حداکثری نابهنگام و غیر قابل پیش بینی ملت باناکامی روبرو شد. ولی حاکمیت با بهره گیری از آن تجربه ی تلخ و مدیریت هوشمندانه بشکل چند جانبه عمل کرد. تا در انتخابات نهم در سال ۸۴ با شعار عدالتخواهی پیروزی غیر منتظره بر رقیبان منتقد و‌جبهه ی مغرور شده و متفرق اصلاحات رقم بخورد.
لذا جناب آقای دکتر محسن رضایی که تجربه ی اکثر انتخابات را با ناکامی و عدم تمایل پیروزی ایشان توسط جناح همسو و حاکمیت دارند. باید از کلیه ی عوامل فرآیندی و موثر شجاعانه ، عالمانه و مطالبه گرایانه از حاکمیت بهره بگیرند.
اما ابتداءً باید خود را شجاعتر و متحول شده تر با علم به خواست آراء خاکستری و تحول خواهان بتوانند با ادله ی اقناعی و عمل صادقانه معرفی نمایند. تا پایگاههای اجتماعی هوادار عدالت، اعتدال و اصلاح نمایندگی مطالبات تفکری ،تعالی مدنی کرامت معیشتی و اقتصادی خود را در او متجلی شده ببینند. . سپس نسبت به رقیب اصلی سنتی خود ( جبهه ی حذف کننده و پایداری چی ها) را مدرن و با برنامه ی کاربردی تر در میان اقشار متوسط و توده بسرعت جا بیندازد.
در عین حال باید یتواند خود را برآیندی از تحقق اراده ی ملت و تحول بخش به پدیده های فرهنگی، سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی بصورت مدنی معرفی نمایند، تا:
اولاً: به عنوان ورژن جدید در ایحاد انگیزه برای مشارکت حداکثری و اقبال ملت از عزمش در انتخابات به باور عمومی و اقشار مختلف برسد
ثانیاً:رویکردی آسیب شناسانه، گرایشی شفاف و واقعی به تمامی دولتهای اعتدالی،اصلاحی و عدالتخواه باید پیدا کند. و بر بهره گیری از ظرفیتهای بر زمین مانده، پتانسیلهای ائتلافی سران و همسویی بدنه ی اجتماعی باید تاکید موکد داشته باشد.
ثالثاً: ارزشی و عقبه ی ملی چون سرداران تاریخی در عهده مشروطه را برای کارآمدی توان ژنتیکی خود علاوه براینکه نباید فراموش کند بلکه باید در صدد احیاء برای مجد ایرانیان و عظمت اسلام قلمداد نماید که او نمایندگی می کند‌.
و نمونه ی بارز آن را در عصر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بصورت مصداقی و غیر قابل انکار بدون حجب و حیا بیان نمایند. که در کنار باور به پتاتسیلهای اقوام ایرانی و رشید مردان ایران اسلامی متجلی گردید.و سرداران جاودانه ای مانند شهیدان باکریها، همتها، سلیمانی ها، هاشمی ها، کاوه ها، بروجردیها و‌... در عصر دفاع مقدس بروز نمودند. که تا ابد بر تارک تاریخ ایران اسلامی ثبت و خواهند درخشید.
حرکت چکشی و شجاعانه با گفتمانی ائتلافی، اجماعی و مکمل دولتهای عدلتخواه، تحول خواه و مطالبگر یک ضرورت در وقت‌پایانی عمر سیاسی و انتخاباتی جناب دکتر رضایی در کنار طرح و برنامه های نجات بخش اقتصادی او است. که با تاکید بر اصلاح رویکردها به حقوق شهروندی، مبارزه با فساد و کرامت معیشتی مردم یک امر ضروری برای موفقیت در این دوره می باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار