امام علی (ع): كسى كه دانشى را زنده كند هرگز نميرد.
در این همایش که با هدف آموزش و ارتقای توانمندیهای زنان در عرصه روابط عمومی، افزایش آگاهی و چگونگی بهره گیری از ابزارهای ارتباطی در هزاره سوم برگزار شد، اساتید مختلفی در حوزه های علوم ارتباطات، مدیریت و فناوری اطلاعات و ارتباطات از دانشگاه های تهران، امیرکبیر، علامه طباطبائی و سازمان مدیریت صنعتی ایران حضور داشتند.
در روز اول این همایش مقالات مختلفی در حوزه روابط عمومی، ارتباطات و فناوری های نوین ارتباطی در هزاره سوم ، مدیریت روابط عمومی، فضای مجازی، زنان و روابط عمومی، جایگاه زن در توسعه روابط عمومی هزاره سوم، بررسی موانع و مشکلات ارتقای زنان در مسئولیت های مدیریتی، راهکارهای حضور موثر بانوان در عرصه فعالیت های مدیریتی و همچنین شناسایی عومل و شیوه های موثر در توانمندسازی و اشتغال زنان در روابط عمومی توسط اساتید و کارشناسان این حوزه، بیان و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
در روز دوم این همایش نیز مباحثی از علوم ارتباطات در شاخه های روزنامه نگاری و روابط عمومی از جمله تکنیک ها و روش های تنظیم خبر، تیتر، لید، اعتبار منبع، شکاف مشروعیت در سازمان و همچنین راهکارهای جلوگیری از ایجاد شکاف مشروعیت موضوعات مهم کارگاه آموزشی را تشکیل می داد.
در این همایش تعداد 30 مقاله با موضوع جایگاه زن در روابط عمومی مطرح و در پایان به مقالات برتر جوایزی اهدا شد.