شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۲۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
بیانیه جبهه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان خوزستان در خصوص حوادث اخیر بسمه تعالی با توجه به وقوع برخی اعتراضات مردمی در بعضی از شهرهای استان خوزستان به دلیل مشکلات شدید آبی و سوء استفاده رسانه‌های معاند از مطالبات بر حق مردم شریف خوزستان، جبهه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان خوزستان بیانیه‌ای را در این خصوص صادر کرد.
شوشان : 
بسمه تعالی

با توجه به وقوع برخی اعتراضات مردمی در بعضی از شهرهای استان خوزستان به دلیل مشکلات شدید آبی و سوء استفاده رسانه‌های معاند از مطالبات بر حق مردم شریف خوزستان، جبهه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان خوزستان بیانیه‌ای را در این خصوص صادر کرد.

متن این بیانیه به این شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

مسئولان وظیفه دارند که به این مشکلات رسیدگی کنند و اگر کسی به فکر مردم باشد، نمی‌تواند در مقابل مسائل دشوار خوزستان راحت بماند و این وظیفه قطعی، فوری و همیشگی حکومت‌هاست که به فکر مردم باشند.
مقام معظم رهبری –  ۲/۱۲/۹۵

 خوزستان مهد تمدن و پایتخت حکومت‌های مهم در تاریخ ایران بوده است. خوزستان دروازه ورود تشیع به ایران و خاک مقدس آن معراج خیل عظیمی از شهدای والامقام جنگ تحمیلی است. خوزستان در عرصه‌های مختلف مبارزه با بیگانگان متجاوز از جمله جهاد علیه انگلیسی‌ها و عمال مزدورشان در قبل از انقلاب و رژیم خبیث بعث عراق و تمام کشورهای حامی آن در بعد از انقلاب، قهرمان و سرافراز بوده است و بنا به فرمایش بنیانگذار عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی امام خمینی(ره)، خوزستان دین خودش را به اسلام ادا کرد.

خوزستان دارای منابع و ظرفیت‌های کم نظیر اقتصادی، جغرافیایی، اجتماعی، فرهنگی و ادبی است. زمین‌های کشاورزی گسترده و مرغوب، رودخانه‌های بزرگ، منابع عظیم نفت و گاز، وجود بنادر و دسترسی به آب‌های آزاد، وجود گذرگاه‌های تجاری مرزی و … بخشی از ظرفیت‌های استثنایی این استان زرخیز می‌باشند.

مردم نجیب و شریف خوزستان از دوستداران و مریدان واقعی اهل بیت علیهم السلام و از علاقمندان و وفاداران به نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هستند. مردم و اقوام سخاوتمند خوزستان در ایام اربعین حسینی، کریمانه و عاشقانه از هم‌میهنان و زائران اباعبدالله(ع) استقبال و پذیرایی می‌کنند.

اما همین مردم شریف این استان زرخیز، انتظارات و مطالبات برحق و مشروعی دارند و از نگاه‌های تبعیض‌آمیز مدیران ارشد اجرایی کشور و مدیریت ضعیف و ناکارآمد استانی، برحق، گله‌مند و ناراضی هستند و مشکلات و کمبودهای متعدد و متراکمی را تحمل می‌کنند. مردم خوزستان بیشتر از آنکه تشنه آب باشند، تشنه عدالت و مدیریت کارآمد انقلابی و جهادی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و بالفعل کردن ظرفیت‌ها، استعدادها، امکانات و منابع موجود در استان هستند.

خشکسالی و سیل، پدیده‌های متناقضی هستند که استان خوزستان با وجود سدهای عظیم و متعدد، در طی چندین سال اخیر آنها را با تلخی تجربه کرده است. کم بارشی و پر بارشی پدیده‌های طبیعی هستند اما سوء مدیریت و سوء تدبیر غیرطبیعی در کنترل عوارض ناشی از این پدیده‌های طبیعی، آسیب‌های جدی را به مردم استان خوزستان وارد کرده است.

موارد مهمی همچون منفک کردن مدیریت حوضه‌های چهارگانه آبریز دز، کارون، کرخه، زهره و جراحی از سازمان آب و برق خوزستان به عنوان متولی یک صد ساله اخیر مدیریت منابع آبی استان و انتقال آن به شرکت ملی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران در ستاد وزارت نیرو و تمرکزگرایی در مدیریت حوضه‌های آبریز کشور، انتقال بی‌ضابطه آب از سرشاخه‌های رودخانه‌های استان به فلات مرکزی برای مصارف غیرشرب و رهاسازی و هدر دادن آب مخازن سدهای خوزستان برای تولید برق در نیروگاه‌های برق آبی در زمان غیر اوج مصرف (غیر پیک) در زمستان گذشته، از جمله سوء تدبیرها و سوء مدیریت‌های انجام شده توسط وزارت نیرو هستند که ضربات جبران‌ناپذیری به وضعیت آب کشاورزی و دامپروری، شرب، صنعت و محیط زیست خوزستان وارد آورد و در کنار عوامل دیگر، سبب عقب‌ماندگی‌ها و محرومیت‌ها و سیل مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرهای استان و مهاجرت شهرنشینان به استان‌های دیگر را رقم زده است.

جبهه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان خوزستان به عنوان یک نهاد اجتماعی مؤثر و پویا در سطح استان، در راستای استیفای حقوق و مطالبات برحق مردم انقلابی این استان در زمینه مشکلات آبی، خواستار تغییر فوری رویه اجرایی ناعادلانه، تبعیض آمیز و ناکارآمد موجود در نهادهای ملی تصمیم‌گیر برای مدیریت منابع آب حیات خوزستان، بازگرداندن مدیریت حوضه‌های آبریز خوزستان از شرکت مدیریت منابع آب ایران به سازمان آب و برق خوزستان، انتصاب مدیران انقلابی کارآمد در سطح استانداری، سازمان آب و برق، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل حفاظت محیط زیست استان، ارزیابی و جبران فوری خسارات وارد شده به مردم بصورت عملی و نه در حد یک مصوبه، اجرای طرح مقام معظم رهبری برای احیاء و کشت ۲ میلیون هکتار زمین کشاورزی، احیای تالاب هورالعظیم و تالاب شاگان و کنترل کانون‌های ریز گرد می باشد. همچنین در راستای کمک رسانی فوری و جهادی به روستائیان دارای معضل بی‌آبی، ضمن تقدیر و تشکر از گروه های جهادی مشغول خدمت در این مناطق، از این بزرگواران و سایر گروه‌های جهادی استدعای یاری‌گری بیشتر به مردم و نظام را دارد.

اعتراضات مردمی اخیر در برخی از شهرهای استان خوزستان به نارسایی‌های موجود، بر پایه همین مطالبات برحق و مشروع بوده است ولی مردم فهیم و بصیر خوزستان که خود از پیشگامان حراست از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی و تبعیت از فرامین امامین انقلاب هستند، مطمئناً اجازه مصادره کردن صدای اعتراض خود توسط بیگانگان و نفوذ دشمنان اسلام و انقلاب در بین خود و سوء استفاده رسانه‌های معاند که توسط نظام سلطه و برخی از کشورهای مرتجع منطقه هدایت و مدیریت می‌شوند را نخواهند داد.

والسلام علی عبادالله الصالحین
جبهه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان خوزستان
۲۹ تیرماه ۱۴۰۰

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار