اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷

شوشان : دکتر صرامی متخصص بيماری‌های عفونی و گرمسيری بیمارستان بزرگ نفت اهواز گفت: شایعه افت سطح ایمنی بدن به دنبال تزریق واكسن به هیچ عنوان صحت ندارد و همه واکسن‌هایی که در کشور در حال تزریق هستند، باعث توليد آنتی بادی و افزایش مقاومت بدن در برابر ويروس کرونا می‌گردند.

وی با اشاره به نگرانی برخی همكاران در خصوص کاهش سطح ایمنی بدن و مبتلا شدن به كرونا پس از تزريق واكسن گفت: واكسيناسيون به هيچ وجه موجب کاهش سطح ايمنی بدن و يا مبتلا شدن به بيماری كرونا نمی‌‌شود و اساساً هدف از ترریق واکسن، آماده و بیدار ساختن سیستم ایمنی و آموزش آن در جهت خنثی ساختن حمله ویروسی است.

وی افزود: كسانی كه پس از تزريق واكسن، دچار علائمی از ابتلا به کرونا می‌شوند، اغلب کسانی هستند كه با افراد مبتلا ارتباط داشته‌اند و يا در دوره نهفتگی بیماری هستند و ممكن است خودشان هم اطلاع نداشته باشند. ضمن اينكه همواره تاكيد می‌شود اگر افراد متقاضی دریافت واکسن هرگونه علائمی از جمله تب، سرفه، آبريزش بينی، تغيير در صدا و ... دارند می‌توانند با مشورت پزشك، واكسيناسيون خود را تا زمان رفع علائم به تأخير بياندازند.

دكتر صرامی ضمن ابراز خرسندی از ابلاغ وزير نفت درخصوص لزوم انجام واكسيناسيون كاركنان صنعت نفت در دوماه آینده گفت: همه واکسن‌هایی که در کشور در حال تزریق هستند، حدود دو هفته پس از تزریق، باعث توليد آنتی‌بادی و افزایش مقاومت بدن در برابر ويروس کرونا می‌گردند و قطعاً از ابتلا به شکل شدید بیماری جلوگیری می‌نمایند؛ در نتیجه كاركنان صنعت نفت باید بدون هيچ‌گونه نگرانی و به‌منظور حفظ سلامت خود و دیگران، نسبت به انجام واكسيناسيون در مراکز معتبر اقدام نمایند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار