اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارت ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش پوشش واکسیناسیون، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌ها حداقلی شده و باید کنترل بر مطب‌های پزشکی بیشتر شود زیرا اکنون یکی از کانون‌های مخاطره از نظر انتشار کرونا، مطب‌ها هستند.

ولی‌الله حیاتی در نشست قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲ آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان، اظهار کرد: در حال حاضر میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان ۵۵ درصد و نگران‌کننده است؛ با آبی شدن وضعیت شهرها نباید دچار عادی‌انگاری شویم و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم. همه پروتکل‌های بهداشتی توسط همه اقشار و در همه مکان‌ها باید رعایت شوند.

وی افزود: تزریق واکسن به معنی رها کردن پروتکل‌های بهداشتی نیست و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز به معنی چشم‌پوشی از واکسیناسیون نیست بنابراین این دو مورد باید با هم در دستور کار باشند تا از این مرحله عبور کنیم.

حیاتی بیان کرد: سال گذشته در چنین شرایطی این گونه بازگشایی در سطح کشور نداشتیم اما با توجه به رشد واکسیناسیون درکشور، بازگشایی‌ها در حال انجام است که در چنین شرایطی طرح کنترل هوشمند جایگزین کنترل‌های قبلی شده است و بر اساس این طرح، بازرسی‌ها و کنترل‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: با وجود تلاش‌های فراوان در زمینه واکسیناسیون، همچنان پوشش واکسیناسیون در خوزستان کمتر از میانگین کشوری است؛ همه باید برای بالاتر رفتن پوشش واکسیناسیون استان خوزستان تلاش کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارت ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان افزود: به هر طریقی باید جامعه هدف که بعضا جزو جامعه ادارات هستند، واکسینه شوند.

وی بیان کرد: دریافت یک دوز واکسن ایمنی کافی ایجاد نمی‌کند و حتما باید دو دوز دریافت شود. با توجه به اینکه در خوزستان جمعیتی که دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند، کم است باید برای افزایش تزریق دوز دومی‌ها اقدام شود.

حیاتی با بیان اینکه آموزش و پرورش پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی در مدارس رعایت می‌کند، گفت: دانشگاه‌ها نیز باید پروتکل‌های تعریف‌شده را رعایت کنند. نباید در آموزش و پرورش یا دانشگاه‌ها شاهد برگزاری کلاس‌های ۳۰ نفره باشیم زیرا این مساله خلاف پروتکل‌های بهداشتی است. 

وی با تاکید بر پشتیبانی لجستیک طرح شهید سلیمانی افزود: تعداد معدودی از بانک‌ها هنوز نصب تهویه را رعایت نکرده‌اند و قول داده‌اند تا آخر هفته این کار به اتمام برسد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارت ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌ها حداقلی شده و باید کنترل بر مطب‌های پزشکی بیشتر شود زیرا اکنون یکی از کانون‌های مخاطره از نظر انتشار کرونا، مطب‌ها هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار