اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت:تولید شکر در طرح های هفتگانه نیشکری خوزستان تا پایان آذر ماه امسال به ۲۷۵هزار تن رسید.

عبدعلی ناصری افزود:روند تولید شکر در واحدهای هفت‌گانه نیشکری خوزستان تا فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت و پیش بینی می شود در مجموع ۵۵۰هزار تن شکر در این واحدها تولید شود.

وی با بیان اینکه کمبود و شوری آب در تابستان امسال بر گیاه نیشکر اثر منفی گذاشت افزود:برآوردها نشان می دهد که امسال ۵۰هزار تن کمتر از میزان پیش بینی قبلی تولید شکر داشته باشیم.

ناصری با اشاره به اینکه در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹با بدترین و شدیدترین خشکسالی تقریبا" مشابه خشکسالی ۱۳۹۷-۱۳۹۶ در خوزستان رو به رو بودیم افزود: در سال زراعی ۱۳۹۷-۱۳۹۶ حدود ۳۰۰هزار تن شکر در واحدهای هفت گانه نیشکری خوزستان تولید شد در حالی که امسال با وجود وضعیت آبی مشابه ، تقریبا" با تولید ۲ برابری شکر در مقایسه با سال زراعی ۱۳۹۷-۱۳۹۶ رو به رو هستیم.

پارسال حدود ۶۱۸هزار تن شکر در واحدهای هفت گانه نیشکری خوزستان تولید شد که در سال های اخیر یک رکورد محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ابراز امیدواری کرد با عبور از شرایط سخت خشکسالی و تنش آبی ، تولید شکر در واحدهای هفتگانه به ظرفیت اسمی ۷۰۰هزار تن در سال برسد.

برداشت نیشکر از سطح ۶۶هزار هکتار از اراضی نیشکری طرح های هفتگانه از ۲۸ مهر ماه امسال شروع و تولید شکر نیز از چهارم آبان آغاز شد.

برداشت نیشکر و تولید شکر تا فروردین ماه سال آینده در طرح های هفتگانه نیشکر خوزستان ادامه می‌یابد.

عملیات اجرایی واحدهای هفتگانه نیشکری خوزستان درسطح ۸۴هزار هکتار در جنوب و شمال اهواز از دهه ۷۰ شروع شده و از ابتدای دهه ۸۰ یکی پس از دیگری به بهره برداری رسیدند.

واحدهای هفتگانه نیشکری سلمان فارسی،  حکیم فارابی ، امام خمینی(ره) ، دهخدا ، امیرکبیر ، میرزاکوچک خان و دعبل خزاعی به تنهایی حدود ۴۰درصد شکر کشور را تامین می‌کنند.

با وجود آنکه واحدهای هفت تپه ، کارون و میان آب از دیگر واحدهای مستقل تولید شکر در خوزستان هستند ولی با تصمیم دولت ، مدیریت شرکت توسعه نیشکر هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شد.

نیاز سالانه کشور به شکر ۲.۲ میلیون تن است که از این میزان ۱.۵میلیون تن در داخل تولید می‌شود و حدود ۷۰۰هزار تن شکر خام از خارج وارد می‌شود که بخش مهمی از شکر خام (زرد) وارداتی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان به شکر سفید تبدیل می‌شود.

براساس برنامه چشم انداز ۱۴۰۴ ، حدود ۷۰درصد شکر مورد نیاز کشور درخوزستان از تولید ۲ محصول راهبردی نیشکر و چغندرقند تامین خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار