اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
استاندار خوزستان از اعمال دستورالعمل‌های شرایط زرد کرونا در استان به دلیل خطرات ناشی از بروز اُمیکرون خبر داد.

صادق خلیلیان در پایان نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲ بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به مراقبت‌ها در مرزها اظهار کرد: در مرزها از ورود افراد اتباع خارجی که واکسن تزریق نکرده‌اند یا تست آن‌ها مثبت باشد، جلوگیری می‌شود و به مبداء عودت داده می‌شوند.

وی افزود: تست کرونای اتباع ایرانی که قصد ورود به کشور دارند نیز باید منفی باشد و در صورت مثبت بودن تست، در صورت داشتن وضعیت حاد به بیمارستان ارجاع داده می‌شوند در غیر این صورت در مراکز قرنطینه نگهداری می‌شوند.

استاندار خوزستان با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا بیان کرد: در استان خوزستان ۵۴ درصد افرادی که دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند برای دریافت دوز سوم تاخیر داشته‌اند که باید واکسیناسیون این افراد هر چه سریعتر کامل شود.

وی گفت: کارکنان دولت و تمامی افراد برای حضور در محل کار باید تزریق سه دوز واکسن را رعایت کنند در غیر این صورت از ورود این افراد به محل کار جلوگیری می‌شود.

خلیلیان بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه در مکان‌های پرخطر و پرتجمع الزامی است. افرادی می‌توانند از خدمات در این اماکن استفاده کنند که کارت واکسیناسیون را بر اساس زمان‌بندی در اختیار داشته باشند.

وی افزود: هر چند خوزستان در وضعیت آبی قرار دارد اما به دلیل خطرات ناشی از اُمیکرون دستورالعمل‌های وضعیت زرد در استان اعمال خواهد شد.

استاندار خوزستان در خصوص بازگشایی مدارس، بیان کرد: مسئولان مدارس ملزم به واکسیناسیون ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها به منظور حضور در مدرسه یا دبیرستان هستند اما سایر دانش‌آموزان باید پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند. تصمیمات در این خصوص از دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا تبعیت می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار