شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به اهمیت اشتغالزایی به ویژه برای فارغ التحصیلان دانشگاهی، گفت: دستگاه‌های اجرایی استان هر کدام باید یک متولی اشتغال باشند و یک دبیرخانه اشتغال نیز در این راستا در استان ایجاد شود.

آقا رضا فتوحی شنبه در نشستی با حضور نماینده مردم مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل بیان کرد: مدیران وظیفه دارند اقدامات را به گونه‌ای فراهم کنند که موجب ایجاد انگیزه در مردم شود تا نسبت به آینده، زندگی و امرار معاش خود نگاه امیدوارانه‌تری داشته باشند.

وی گفت : برنامه‌ریزی و تلاش ما با توجه به منابعی که در اختیار داریم باید به گونه‌ای باشد که مردم را جذب کنیم و تمام توان خود را برای توسعه استان و رفع مشکلات مردم قرار دهیم.

وی بر ظرفیت نمایندگان استان در جهت پیگیری و رفع مشکلات سطح استان تاکید کرد و گفت: طرح‌ها و برنامه‌های زیادی در سطح استان وجود دارد اما آنچه مهم و درخور توجه است عملیاتی کردن این طرح ها است.

فتوحی با تاکید بر توسعه کشاورزی در استان افزود: توسعه کشاورزی و باغبانی باعث می شود تا توان استان در صادرات به کشورهایی همچون عراق، کویت، قطر و... افزایش یابد.

وی کاهش ماندگاری روستاییان به ویژه در دهه های اخیر و مهاجرت به حاشیه شهرها را یک آسیب جدی قلمداد کرد و گفت: روستاها مراکز تولیدی کشور به شمار می روند و مهاجرت از روستا به شهر به معنی تعطیلی مراکز تولید است، این اتفاق درواقع یک ناکارآمدی است، در حال حاضر اقدامات و برنامه‌ریزی ما به عنوان مسئول باید فعال کردن مراکز تولید و به موجب آن بازگشت به روستا و مهاجرت معکوس باشد.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان افزود: باید مراکز تولید در روستاها فعال شوند و دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها که اثرگذاری مهمی در این راستا دارند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

فتوحی توسعه شیلات در استان، توسعه دامپروری، تسهیل تضامین بانکی، توجه به طرح‌های آبخیزداری، نحوه واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی، ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاران و فراهم آوردن بستر مناسب برای سرمایه‌گذاران راه های برون رفت از آمار بالای بیکاری و رکود اقتصادی در استان نام برد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار