اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
عدم وجود فرصت های شغلی ؛ بیکاری و گسترش درد آور آسیب های اجتماعی چون خودکشی ؛طلاق؛ فساد ؛اعتیاد و...؛واقعیات تلخ و غیر قابل انکار جامعه امروزی و نتیجه ناامیدی جوانان از بهبود شرایط زندگی؛ وجوانانی سرخورده و ناامیدی که نه راه پس دارند نه راه پیش.
شوشان - محمدرضا مکوندی:

عدم وجود فرصت های شغلی ؛ بیکاری و گسترش درد آور آسیب های اجتماعی چون خودکشی ؛طلاق؛ فساد ؛اعتیاد و...؛واقعیات تلخ و غیر قابل انکار جامعه امروزی و نتیجه ناامیدی جوانان از بهبود شرایط زندگی؛ وجوانانی سرخورده و ناامیدی که نه راه پس دارند نه راه پیش.

علیرغم کسب مدارک عالیه بر هردری برای اشتغال زده اند بسته مانده است. از سن ازدواج عبور کرده اند و همچنان مجرد مانده اند. .....خودکشی های سریالی؛یکی با مسمومیت دارویی  و دیگری  خود را حلق آویز می کند.

تلخ و جانسوز است که اینگونه بهار زندگانی جوانان برومند ؛ سرمایه های ارزشمند جامعه اینگونه زودهنگام گرفتار عفریت نامیمون مرگ و نیستی می گردد.

مسجدسلیمان هم از جمله شهرهایی است که دراستان خوزستان نرخ بالای بیکاری را دارد و البته در خودکشی هم رکوردار است.

بسیاری از ظرفیت های اشتغال در این شهر موجود است. اما درسایه تعلل و بی تدبیری ها وعدم همکاری برخی دستگاهها ‌: همچنان این ظرفیت ها برای  ایجاد فرصت های شغلی زمین مانده است.

درسالی که به تدبیر مقام   معظم رهبری سال تولید ؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین نامیده شده است از همه ظرفیت های موجود  برای تسهیل در سرمایه گذاری و کارآفرینی باید بهره جست.

وزارت کار برای اجرای طرح عظیم پتروپالایش بختیاری با گذشت ماهها تعلل از وقفه در شروع عملیات اجرایی این طرح  که می تواند  نوید بخش بارقه امید به آینده به جوانان باشد باید همکاری کند.

دهها هکتار زمین جهت احداث پروژه عظیم پترو پالایش با زحمت فراوان تملک می شود .

در هزار توی بوروکراسی پیچیده و  قوانین نفس بر اداری، باتلاش و سماجت دکتر یوسف داودی مجوزهای احداث پتروپالایش بختیاری صادر می گردد.

احداث این پروژه نیاز به مدیری جهادی و چهره ملی کارآفرینی دارد تا در شرایط سخت و کمرشکن تحریم های بین المللی با تجربه ارزشمند ناشی از اجرای طرح های مختلف نفتی و از جمله احداث پیشرفته ترین پتروشیمی ایران در منطقه ویژه انرژی ذیلایی مسجدسلیمان بتواند  با اجرای این طرح پتروپالایش که موانع و محدودیتهای فراوان در اجرا را پیش روی دارد  و بیش از شش هزار فرصت شغلی مستقیم و پانزده هزار فرصت شغلی غیر مستقیم برای جوانان جوینده کار ایجاد کند عملیاتی کند.

این پروژه را  نه مدیران پروازی و سفارشی فاقد اندیشه جهادی بلکه فرزند مصمم این شهر که دراوج تحریم های کمر شکن در کمال ناباوری ناظران ؛  توانست پتروشیمی ذیلایی را به نتیجه برساند و  برای صدها جوان فرصت شغلی ایجاد کند باید عهده دار شود.

اما در سالی که تاکید اصلی بر اشتغال است برخی دستگاهها خود مانع  کارآفرینی و اشتغال هستند.

فرصت مغتنمی است تا با رفع موانع شروع عملیات اجرایی پتروپالایش بختیاری با تصدی مدیریت جهادی دکتر یوسف داودی بازگرداندن بارقه امیدی باشد در دل دهها هزار جوان ناامید و بیکار مسجدسلیمان و شهرهای اطراف که البته آنان هم  حال ناخوشی چون مسجدسلیمان دارند.

برای تسریع در شروع عملیات احداث ابر پروژه پترو پالایش بختیاری و دراجرای اصل ۴۴قانون اساسی صندوق بازنشستگی کشور با واگذاری سهام خود در پتروپالایش به بخش خصوصی یا سایر متقاضیان راه را برای مشارکت در احداث پترو پالایش هموار کند.

باید با رفع موانع حمایت از این طرح  و عظیم که امید هزاران جوان است. رفع و هرچه سریعتر عملیات اجرایی آغاز گردد‌.

تا تحققی عملی باشد بر ایجاد بستری مناسب برای اشتغال هزاران جوان جویای کار.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار