شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۱
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت :
به نظر تمام کارشناسان اقتصادی عوامل انسانی از قبیل، هوش، چابکی، انگیزه، قدرت مفاهمه و برقراری ارتباط بعنوان نخستین آیتم های برتر در رشد توسعه شهرها برشمرده می شوند و در کنار سایر امتیازات طبیعی، اقلیمی و سرمایه ای دیگر اعم از ثروت، مالکیت های مدنی، حقوقی و پرستیژ مفید واقع می گردد.
الغرض، نگارنده معتقد است که بندر هندیجان به دلیل برخورداری ممتاز از این برجستگی های مذکور از هر منطقه آزادی در کشور مستعدترین است.

۱_ اولین ظرفیت موجود در خصوص کالاهای تجاری که می توان آنها را از طریق اسکله ی بندر سجافی تخلیه و پس از آن به انبار گمرک حمل نمود که برحسب رویه‌های گمرکی و قانونی ترخیص گردند.

۲_شناورهای تجاری می‌توانند بدون وقفه در اسکله به سوی کشورهای حوزه خلیج فارس سفر کنند. زیرا، تسهیلات لازم گمرکی در  بندرسجافی به دنبال پیاده‌سازی و اجرای قانون و مقررات‌های کشوری میسر است.

۳_هندیجان از حیث ظرفیت های گمرکی واجد رونق اقتصادی و زمینه‌های اشتغال در منطقه است چون برنامه‌های توسعه گمرک هندیجان در راستای توسعه و اشتغال‌زایی موجب رونق منطقه می گردند از جمله، ایجاد پایانه سفارش در اداره بازرگانی به‌منظور مراجعه تجار به سایر استان‌ها و شهرستان‌ها در خصوص بی‌نیازی در ثبت سفارش و همچنین با ایجاد اتاق بازرگانی شهرستان و مصوبات آن

۴_با ایجاد و راه‌اندازی مرکز آموزش بازرگانی در هندیجان، توسعه فضای بندر و اسکله بارانداز بندر سجافی در آینده نزدیک، بدلیل وجود توسعه زیرساخت‌های رایانه‌ای و 14 شبکه سراسری گمرک و سیستم آسپکودادر گمرک بندر سجافی، راه‌اندازی رایانه‌ای ترخیص کالای ملوانی، تخلیه و بارگیری کالای تجاری بدون محدودیت در تمام ساعات شبانه‌روزی، اخذ مجوز رسمی جهت رویه تجاری واردات قطعی ترانزیت کالا و لحاظ شدن آن در لیست گمرکات تخصصی امری قابل حصول است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار