اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
اعلام روز جهانی قدس برای حضور همه مسلمانان در همبستگی با مردم فلسطین، یکی از مهمترین راهبردهای انقلاب بود.
روز جهانی قدس میراث حضرت امام خمینی (ره) است تا مرحله جدیدی در همبستگی با مسئله فلسطین و مبارزه ملت فلسطین در سایه بیداری ملت های مسلمان و آزادیخواه در منطقه و جهان در برابر صهیونیست ها و استکبار جهانی آغاز شود.

روز جهانی قدس به نماد وحدت، یکپارچگی و انسجام ملت های مسلمان حول مسئله فلسطین و قدس شریف به عنوان اولین مسئله جهان اسلام تبدیل شده است و هر سال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مسلمانان در چنین روزی بپا می خیزند.

در این روز مردم مسلمان و آزادیخواه کشورهای مختلف جهان با برگزاری مراسم، آیین ها و راهپیمایی گسترده بر اصالت، هویت و حق ملت فلسطین در حاکمیت بر سرزمین قدس و حق تعیین سرنوشت و آینده خود و لزوم بازگشت آوارگان و پناهندگان فلسطینی به کشورشان تاکید می کنند.

در مراسم هر سال گسترش فرهنگ مقاومت و انتفاضه در بین افکار عمومی ملت های مسلمان و برملا کردن هرچه بیشتر ماهیت رژیم جعلی جنایتکار و کودک کش صهیونیستی در افکار عمومی جهان را به همراه دارد و تاکیدی دوباره بر لزوم اتحاد هرچه بیشتر در برابر رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن اصلی و مشترک ملت های مسلمان و کل بشریت به شمار می رود.

جنایت های سران صهیونیست و اقدامات نژادپرستانه آنها در برخورد با ملت های مسلمان منطقه بویژه ملت فلسطین بر هیچ کس پوشیده نیست و در این میان، نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس خود جلوه ای از اتحاد مسلمانان برای محکوم کردن این جنایت ها و تقبیح خوی نژادپرستانه و ضد بشری صهیونیست ها است و نقشه های پی درپی صهیونیست ها علیه مسئله فلسطین و مسائل و منافع جهان اسلام را برملا می کند.

آنچه مسلم است بحران فلسطین با خواست امریکا یا اسرائیل به پایان نمی رسد. مردم فلسطین در طول صد سال گذشته علیرغم نابرابری امکانات نظامی در برابر استعمار انگلیس و رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده و نشان داده اند که در برابر اشغالگر کوتاه نمی آیند. 

با حمایت انقلاب اسلامی ایران از آرمان فلسطین و گسترش محور مقاومت در منطقه ، اکنون بخشی از جهان اسلام نیز به صورت جدی از مقاومت مردم فلسطین حمایت می کنند و امکانات مبارزه را از آنان دریغ نمی سازند. این تحول جایگاه فلسطینیان را تقویت کرده و آنان را در راه مبارزه مصمم تر از گذشته ساخته و اگر روزی ارتشهای عربی توان ایستادگی در مقابل اسرائیل را نداشتند و در جنگ ها شکست های پیاپی داشتند، اکنون فلسطینیان غزه در چندین جنگ متوالی به تنهایی ایستادگی کرده و از اشغال مجدد غزه جلوگیری می کنند. این تحول رژیم صهیونیستی را به خانه اول بازگرداند که موجودیت آن زیر سئوال است.

ورود امریکا برای یکسره سازی بحران به نفع این رژیم تا کنون برخی از رژیم های عربی را مرعوب ساخته است اما مردم فلسطین را در راه احقاق حق خویش مصمم تر از گذشته کرد و راه اندازی راهپیمایی بازگشت در طول سال گذشته نشان از عزم و اراده فلسطینیان در بازگشت به خانه و آشیانه خود است. 

در ده سال گذشته مقاومت در غزه با موفقیت بالایی توانست یک نوع بازدارندگی برای خود به وجود آورد که دشمن در درگیریهای اخیر بیش از چند روز توان درگیری با آنان را نداشت. این تحول چنانچه در کل فلسطین گسترش یابد شرایط سیاسی و راهبردی را دچار دگرگونی کلی خواهد کرد و عملیات یکسره سازی را به جلو خواهد انداخت. البته گسترش حمایت همه جانبه از فلسطین در جهان اسلام ، فلسطینیان را دلگرم تر خواهد کرد و اراده فلسطینیان را در ازادسازی این سرزمین مقدس تقویت خواهد ساخت.

حال در سایه این پشتیبانی ها و حمایت هایِ جلوه گر در روز جهانی قدس است که ما هر ساله شاهد تقویت و افزایش توان و بنیان مقاومت در منطقه بویژه مقاومت فلسطین بوده ایم که گواه آن نیز بازدارندگی موشکی قوی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است. این قدرت و توان بازدارندگی بیش از پیش شکننده و پوشالی بودن این رژیم را برملا کرده و مبارزه ملت های منطقه را افزایش داده است.

همبستگی هر ساله با مسئله فلسطین و قدس شریف تقویت روحیه مبارزاتی ملت فلسطین بویژه اهالی قدس را در برابر تجاوزگریها و دسیسه های صهیونیست ها علیه این شهر مقدس و مسجد مبارک الاقصی را به همراه داشته است که جلوه های آن در مقاومت مردمی کنونی در جای جای کرانه باختری رود اردن قابل مشاهده است.

روز جهانی قدس هر سال باعث تقویت بیش از پیش روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در بین مسلمان و آزادیخواهان جهان شده است تا آرمان های آزادیخواهانه، استقلال طلبانه و آزادی بخش را دنبال و با نقشه ها و توطئه های دشمنان با اعتقاد راسخ مقابله کنند.

روز جهانی قدس امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست و در سایه تحولات جهانی و منطقه ای یکسال اخیر، برگزاری راهپیمایی و آیین های ویژه امسال در سراسر جهان تبیین کننده خط مشی جهان اسلام و محور مقاومت و برملا کننده بیش از پیش نقشه های دشمنان و میزان وادادگی برخی رژیم های عربی است که به آرمان های ملت های خود و ملت های مسلمان پشت کردند و راه سازش علنی با دشمن اصلی امت اسلامی را در پیش گرفتند.

روز جهانی قدس امسال روز برائت ملت های مسلمان از سازشکاران و پیمان دوباره با مسئله فلسطین و قدس شریف و مقاومت است و همین امر برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم امسال را بیش از پیش از اهمیت برخوردار کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار