اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خوزستان:
پناهی فر با اشاره به پرسش‌گری آگاهانه خبرنگاران،گفت: خبرنگاران با پرسش گری،هم شفاف سازی می کنند،هم مدیران را تشویق به توانمندشدن و با انگیزه تر و تحرک بیشتر،می کنند و هم می توانیم،نیازهای استان را به مقامات بالاتر،انتقال و گزارش دهیم.
شوشان ـ به گزارش خبرنگار شوشان ،محمدحسین پناهی فر در نشست خبری با رسانه های خوزستان،افزود: برای تامین در نهصت ملی مسکن در شهر اهواز دچار مشکل هستیم.زمین های اهواز در حریم لوله های نفت و گاز هستند و به این علت در تامین زمین مسکن مهر در شهر اهواز،دچار مشکل،هستیم.با این حال برای نهصت ملی مسکن جدید،امتیازهایی داده ایم و شرایطی برای ثبت نام کنندگان درست کردیم،که استقبال خوبی کنند.

پناهی فر،ادامه داد:سال گذشته یک هزار و ۸۴۰ واحد مسکن مهر افتتاح شد و در هفته دولت نیز،یک هزار واحد مسکن مهر،افتتاح می شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت پیشرفت مسکن مهر،ادامه داد:تا سال ۱۳۹۸ وضعیت مسکن مهر ۲۲ درصد پیشرفت داشت و تنها مسکن مهری که آسفالت شده،مسکن مهر دزفول بود و پیشرفت فیزیکی آماده سازی معابر مسکن مهر طی ۲ سال گذشته از پیشرفت فیزیکی ۴۹ درصدی،برخوردار بود.

وی یادآور شد:تمام واحدهای مسکن باقی مانده مهر به مرحله مناقصه رفته و تا پایان امسال،واحد های زیادی از مسکن مهر،به بهره برداری می رسد.و پیش بینی می‌شود تا پایان سال،جزو ۱۰ استان برتر کشور در زمینه تهیه زمین مسکن مهر،باشیم.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص ثبت نام برای نهضت ملی مسکن،گفت:در مسکن مهر جدید،شرایطی لحاظ کردیم تا میزان استقبال مردم از مسکن مهر،افزایش یابد.چون امکانات به سمت شهر رامین بود،تصمیم گرفتیم،زمین ویلایی به مساحت ۳۰۰ متر در اختیار ثبت نام کنندگان مسکن مهر،قرار دهیم.

 پناهی فر،یادآور شد:اگر وضعیت حمل و نقل جاده ای از شهر جدید رامین تا ملاثانی به ثبات برسد و شهروندان برای ثبت نام در شهر رامین اقدام کنند،وضعیت مسکن مهر،بهتر خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به مسئولیت های اجتماعی شرکت های بزرگ خوزستان، گفت:هزینه صرف شده مسئولیت های اجتماعی نفت برای جاده سازی رقم۷۰۰ میلیارد تومان بود و انتظار می‌رود،دیگر شرکت ها هم در این خصوص وارد عمل شوند و همکاری کنند.

این مقام مسئول در پاسخ به پرسش های  خبرنگاران در خصوص اعتبارات این اداره کل برای اربعین،افزود:جمع اعتبارات ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که ۷۸ میلیارد تومان آن اختصاص یافت و برای بحث اربعین نیز، اعتبارات اختصاص یافته ۳۰ میلیارد تومان است .
وی ادامه داد:تلاش ما این است،مشکل گذرگاه های اصلی جاده ها را تا اربعین رفع کنیم،که پیش از اربعین به بهره برداری برسند.در محور اهواز–خرمشهر،پس از سال ها نزدیک به ۲۰ کیلومتر از مسیر در مرحله واگذاری به پیمانکار است و پیش بینی می شود که ۱۰ کیلومتر از این جاده ها تا اربعین،به بهره برداری برسد.در محور چذابه هم که چهار خطه است،کمبود منابع داریم و نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان،مطالبات پیمانکار،بوده است .

وی در پایان یادآور شد:از ۲۷ کیلومتر از جاده اهواز – لالی،۷ کیلومتر این مسیر هفته آینده به مناقصه می رود و همه این مسیر در یک ماه،دارای پیمانکار می شود.

مهندس دارش معاونت شرکت زیرساخت های اداره کل در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه قلم امروز که فعالیت کارگاه جاده چهاربانده اهواز-هفتکل-باغملک و ایذه در چه وضعیتی است،گفت:قرارداد پیمانکار پروژه قدیمی بود و با  درست کردن  قرارداد،پیمانکار،فعالیت و کار خود را آغاز کرده و با همه ی توان و ماشین الات،در حال پیشرفت فیزیکی جاده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار