اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
عمليات كشت نیشکر در سطح یک هزار و 610 هکتار از مزارع کشت و صنعت امام خمینی(ره) شهرستان شوشتر به اتمام رسيد.
شوشان: مدیرعامل کشت و صنعت امام خمینی(ره) صبح روز سه شنبه 21 شهریورماه با اعلام پایان عمليات كشت نيشكر در کشت و صنعت امام خمینی(ره) اظهار کرد: خداوند را شاكريم و مفتخريم كه به همت كليه همكاران، عمليات كشت نيشكر در سطح حدود یک هزار و 610 هكتار از مزارع اين شركت با بهترين كيفيت و در مدت زمان مقرر به اتمام رسيد كه از تلاش كليه همكاران تقدير و تشكر مينمايم.


محمدرضا عصاره نژاد افزود: اولين عمليات كشت نيشكر در اين شركت 30 سال پيش با كشت حدود 40 هكتار نيشكر آغاز گرديد که این رقم سالیانه بطور متوسط حدود 2 هزار هکتار مزارع نیشکر به کشت جدید اختصاص می یابد.

وی با اشاره به اشتغال بيش از 440 نفر نيروي بومي منطقه در كشت نيشكر خاطر نشان كرد: با بكارگيري 8 پيمانكار بومي منطقه، عمليات كشت نيشكر به صورت دستی و مکانیزه از 14 مرداد ماه آغاز و در روز 21 شهريورماه به اتمام رسيد و با توجه به عملکرد خوب پلنتر 4 ردیفه ساخته شده توسط متخصصین و کارشناسان این شرکت، و مشکلات ناشی از کشت دستی نیشکر، در نظر است با یک برنامه هدفمند به سمت کشت تمام مکانیزه با ساخت دستگاه های پلنتر در داخل شرکت برای سال های آتی اقدام لازم صورت گیرد.

وی از آمادگی ناوگان برش و حمل برداشت نیشکر خبر داد و ابراز کرد: به فضل خداوند متعال، با تلاش شبانه روزی کلیه همکاران، امکانات لازم برای شروع برداشت نيشكر مهیا شده و ان شاا.. اواخر مهرماه عملیات برداشت نيشكر آغاز خواهد شد.

عصاره نژاد در پایان با اعلام انجام تعمیرات و بازسازی کامل کارخانه شکر جهت استحصال خوب شکر، اظهار امیدواری نمود که با امید به لطف خداوند سبحان و همدلی کلیه همکاران گرامی در بخش های کشاورزی، صنعت و ستادی در سال رشد تولید و مهارم تورم، شاهد رکورد جدیدی در تولید نیشکر باشیم.

شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی از جمله واحدهای هفتگانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بوده که در 30 کیلومتری جنوب شوشتر واقع شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار