شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۸
شوشان: مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان پیش بینی کرد: 65 هزار و 200 تن انواع مرکبات، امسال از باغ های استان برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.
حلیم کوتی توضیح داد: این میزان مرکبات از سطح شش هزار و 990هکتار از باغ های دزفول ، اندیمشک، شوش و شوشتر برداشت می شود.

وی افزود: برداشت لیمو ترش از اول تیر امسال و بقیه مرکبات به تدریج از آبان شروع و تا اوایل فصل بهار ادامه می یابد.

مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان میانگین عملکرد مرکبات در هر هکتار باغ را 13 تن بیان کرد و اظهار داشت: این محصولات شامل پرتقال والنسیا،پرتقال محلی دزفول ،نارنگی ،لیمو ترش ،لیمو شیرین دزفول ،گریپ فروت و نارنج است.

کوتی با اعلام این مطلب که مرکبات این استان به بازار استان های همجوار نیز عرضه می شود افزود: مرکبات استان به صورت دستی از مرحله سبز رسیده تا رنگ کامل و رسیده برداشت می شود.

وی افزود: در راستای طرح افزایش مرکبات هر ساله حدود 300 هکتار توسعه در برنامه پنج ساله پیش بینی شده است.

کوتی میزان تولید مرکبات خوزستان را در سال گذشته 51 هزار و 80 تن عنوان کرد و گفت:عملیات مبارزه بیولوژیک با مگس میوه مدیترانه ای و تولید و رهاسازی کفش دوزک برای مقابله با شپشک استرالیایی با همکاری بهره برداران محلی از جمله اقداماتی است که این مدیریت در راستای مبارزه با آفات باغ های مرکبات استان انجام داده است.

خرما، انار، گردو و زیتون از دیگر محصولات باغی استان به شمار می رود که بیشتر در مناطق جنوبی و شرقی استان متمرکز می باشد.

استان خوزستان با تولید سالانه 2/13میلیون تن محصولات زراعی و باغی از سطح یک میلیون و 200هزار هکتار رتبه نخست را در سطح کشور داراست.

نیشکر، گندم، برنج، ذرت دانه ای و علوفه ای، دانه های روغنی، سبزیجات و انواع صیفی جات از مهم ترین محصولات زراعی استان خوزستان محسوب می شود.ک/3

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار