شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۷

شوشان: خريد تضميني هر کيلوگرم گندم در استان خوزستان اعلام شد.

مديرعامل شرکت غله و بازرگاني منطقه 4 با بيان اين‌که قيمت خريد تضميني گندم امسال 395 تومان اعلام شده است، گفت: اين قيمت 35 تومان بيشتر از قيمت سال قبل است و امسال براي اولين‌بار اين فرصت به بخش‌خصوصي جهت خريد گندم با قيمت بيشتر از نرخ تعيين شده دولت، واگذار شده است.

شهباز خواجوي با اشاره به اين‌که متولي خريد گندم مازاد بر مصرف کشاورزان شرکت غله و خدمات بازرگاني است، عنوان کرد: تفاوت خريد گندم سال جاري با سال قبل در اين است که امسال برابر با مصوبات دولت، قرار است خريد گندم به قيمت بيشتر با محوريت بخش‌خصوصي انجام شود يعني سيلوداران و کارخانه‌ هاي آرد و همچنين افراد متقاضي خريد گندم بايد به‌طور مستقيم به کشاورز مراجعه و مقدار گندم درخواستي خود را خريداري کنند.

وي افزود: کشاورز در صورتي که گندم خود را به بخش‌خصوصي مي‌فروشد که سود بالاتر از فروش به دولت را داشته باشد و در حالي که بخش‌خصوصي گندم کشاورزان را خريداري نکرد، شرکت‌هاي غله در تمام نقاط استان آمادگي خريد هر ميزان گندم با قيمت تعيين شده را از کشاورزان دارد.

مديرعامل شرکت غله و بازرگاني منطقه 4 تصريح کرد: قيمت اعلام شده جهت خريد هر کيلوگرم گندم دروم 415 تومان است که اين گندم پروتئيني و ويژه توليد ماکاروني است.

خواجوي ادامه داد: جهت خريد گندم دروم بيشتر مشترياني در بازار وجود دارد که با قيمتي بالاتر از نرخ تعيين شده دولت خريداري مي‌کنند و با اين وجود اگر بخش‌خصوصي حاضر به خريد اين نوع گندم نشد، ما اين گندم را به هر ميزان و با نرخ دولت خريداري مي‌کنيم.

وي يادآور شد: امسال هزينه خريد گندم بدون وقفه و به شيوه الکترونيک به حساب کشاورز پرداخت مي‌شود.

خواجوي با اشاره به اينکه در استان خوزستان 470 هزار هکتار مزرعه آبي و 270 هزار هکتار مزرعه ديم گندم وجود دارد گفت: پارسال بيش از يک ميليون و 560 هزار تن گندم در استان توليد شد که 920 هزار تن بصورت تضميني از کشاورزان خريداري شد

وي گفت امسال با اجراي طرح حفاظتي / آموزش کشاورزان اجراي طرح تحقيقاتي عليرغم از بين رفتن بيش از 200 هزار هکتا راز زمينهاي ديم پيش بيني مي شود در سال زراعي جاري بيش ازيک ميليون و 600هزار تن گندم در خوزستان برداشت شود و يک ميليون 250 هزار تن گندم بصورت تضميني از کشاورزان خريداري شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار