شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۷۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
شوشان: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی- واحد علوم تحقیقات استان خوزستان با امضای توماری خواهان توقف طرح انتقال آب کارون به استان اصفهان شدند.
 این نوع طرح درخواست نخست از سوی دانشجویان واحد علوم سیاسی دانشگاه انجام گرفت و هم اینک سایر دانشجویان دانشگاه نیز با استقبال از این درخواست درحال امضای این تومار برای ارسال به دفتر ریاست جمهوری هستند که امضای آن نیز تا روز چهارشنبه ششم آذر ماه جاری ادامه خواهد یافت.

مهدی رحیمی یکی از دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات استان خوزستان که در رشته برق صنعتی تحصیل می کند و تومار را امضا کرده است در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح انتقال آب کارون که این روزها به یکی از بحث های جدی فعالان محیط ریست تبدیل شده با نام طرح بهشت آباد قرار است از سرشاخه رود کارون در استان چهارمحال بختیاری به فلات مرکزی ایران و حوزه زاینده رود آب منتقل کند که دانشجویان این دانشگاه هم دوش با سایر هم استانی های خود نارضایتی خود از این طرح را ابراز می کنند.

وی گفت: دانشجویان کارشناسی ارشد علوم سیاسی این دانشگاه در حرکتی خودجوش با جمع آوری امضا از هم رزمان حوزه علمی خود برای رسیدگی به آب کارون و درخواست اجرا نشدن طرح انتقال آن و ارد این عرصه شده اند و در گام های بعدی نیز این موضوع را تا حصول نتیجه لازم پیگیری خواهند کرد.

وی همچنین شعار دانشجویان در حمایت از رودخانه کارون را ˈقطره قطره اشک هایمان، نثار جریان زندگیت کارونˈ عنوان کرد.

مریم رضایی دانشجوی دیگری که در مخالفت با این طرح تومار یاد شده را امضا کرده است و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اساتید و اندیشمندان و صاحبان قلم چندین انتقاد از این طرح گرفته اند و معتقدند این طرح، طرحی بدون مطالعه اثرات زیست محیطی است و بدون مطالعات کافی در این زمینه انجام شده است که به طور حتم در آینده مشکلاتی را موجب خواهدشد.

وی گفت: همچنین از دیگر انتقادهایی که می توان به این طرح گرفت، کاهش شدید کیفیت آب منطقه است و بدیهی اسن در صورت انتقال آب کارون، آبی که باقی می ماند آبی با کیفیت کم به همراه فاضلاب هاست و در پایین دست اهواز و شوشتر با مشکل جدی مواجه می شوند .

بر اساس این گزارش این حرکت نمادین برای رساندن درخواست دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی- واحد علوم و تحقیقات خوزستان به محضر ریاست جمهوری و در ادامه حرکت شهروندان اهوازی است که چندی پیش با ایجاد زنجیره مردمی در اطراف کارون نارضایتی خود را از این طرح ابراز کردند. ک/3 7158/641
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
comment
2
0
comment اگر قرار بود که آب کارون انتقال داده بشه پس این همه سد در مسیر رودخانه برای چه ساخته شد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار