شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲

شوشان: فرماندار اهواز گفت: پرداخت زکات سال 92 نسبت به سال گذشته به دلیل خشکسالی و تفکیک سه شهرستان از اهواز کاهش یافته است.

عبدالعزیز فدعمی در گفتگو با فارس  اظهار کرد: پرداخت زکات در اهواز امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته که این مسئله به وضعیت خشکسالی و برداشت مربوط است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی، سازماندهی و بسیج امکانات بخش در امر تبلیغات، فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری زکات در راستای مصوبات ستاد باید صورت پذیرد، ادامه داد: برای مشارکت دادن همه نهاد‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه در امر احیای زکات تلاش‌های گسترده‌ای باید صورت گیرد.

فرماندار اهواز، دلیل دیگر کاهش پرداخت زکات در اهواز را مجزا شدن شهرستان‌های حمیدیه، کارون و باوی بیان کرد و گفت: بخش زیادی از کشاورزی و برداشت محصول در شهرستان اهواز مربوط به این شهرستان‌های مجزا شده بود که با تفکیک آن‌ها میزان پرداختی زکات در اهواز کاهش یافته است.

وی با اظهار امیدواری از اینکه با بارش رحمت الهی و رونق کشاورزی میزان زکات افزایش یابد، عنوان کرد: لازم است انجام امور تبلیغاتی به منظور آشناسازی جامعه با طرح احیای زکات توسط جراید و صدا و سیما تحقق یابد.

فدعمی برگزاری جلسه ستاد زکات اشاره کرد و افزود: در این جلسه راهکارهای فرهنگی و فرهنگ‌سازی زکات در بین کشاورزان خرما و گندم بررسی شد.

وی اضافه کرد: همچنین سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه اعزام مبلغ به روستا‌ها برای تبلیغ و ترویج فریضه مهم زکات را برعهده دارد و در این راستا مبلغین به صورت حضوری و چهره به چهره و خصوصی به تبلیغ امر زکات می‌پردازند.



نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار