شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۸۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴
در بخش انتقال آب پیشنهاد نمایندگان استان خوزستان این است که فعلا طرح های مربوط به انتقال آب برای مطالعات کارشناسی متوقف شود سپس اگر مطالعات به نتیجه رسید در جهت انتقال آب شرب تصمیم گیری شود.
شوشان: عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت: بر اساس جلسه روز چهارشنبه مجمع نمایندگان این استان با رئیس و هیات رئیسه مجلس مقرر شد، دکتر لاریجانی پیگیر اعتبارات استان خوزستان در لایحه بودجه باشد.

عباس پاپی زاده، با تشریح آخرین وضعیت موضوع استعفای مجمع نمانیدگان استان خوزستان که اخیرا به دلیل بی توجهی به پروژه های این استان در لایحه بودجه 93 از سوی دولت، اعلام شد، افزود: چهارشنبه هفته ای که گذشت رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه ای با نمایندگان استان خوزستان از آنها در خواست کرد تا در جلسات علنی مجلس حضور داشته باشند تا مسئله اعتبارات استان در آینده به صورت کارشناسی و منطقی پیگیری شود.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محورهای جلسه مجمع نمایندگان استان خوزستان با دکتر لاریجانی گفت: در این جلسه مشکلات انتقال آب، مشکلات زیستی محیطی، آلودگی هایی که منجر به بستری شدن حدود 20 هزار نفر از شهروندان خوزستانی شد و کم توجهی به اعتبارات استان خوزستان در لایحه بودجه 93، مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: نتیجه بررسی هایی که نمایندگان استان خوزستان در لایحه بودجه انجام دادند این بود که لایحه بودجه سال 93 محرومیت زدا نیست و توجه چندانی به استان های خوزستان و سایر استان هایی ککه در محرومیت هستند نشده است؛ از این جهت انتقاد به بودجه 93 وجود دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: البته قبول داریم که سقف بودجه باید کاهش داشته باشد اما موضوع توزیع عادلانه فرصت ها در هر شرایطی باید مورد توجه باشد؛ به طوری که مسائلی مانند انتقال آب یک مسئله ملی است  و آسیب های زیست محیطی احتمالی تمام کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری خشک شدن دریاچه ارومیه نیز گفت: اگر این دریاچه دچار مرگ تدریجی شده است به دلیل مدیریت ضعیف منابع آب بوده به طوری که دریاچه ارومیه در حال حاضر تبدیل به یک تهدید ملی شده و مشکلات آن تنها متعلق به استان آذربایجان غربی نیست بلکه یک موضوع ملی است و زیان های ناشی از طوفان های نمکی احتمالی متوجه تمام کشور می شود.

پاپی زاده پالنگان افزود: مشکلات انتقال آب در استان خوزستان نیز موجب خشک شدن تالاب های عظیمی در استان شده که 23 استان کشور درگیر خشک شدن تالاب های هستند و این موضوع نیز تبدیل به یک مشکل ملی شده است که قطعا برای جبران آن باید 10 ها برابر هزینه کنیم.

وی افزود: از این جهت اخطارهای لازم باید به مسئولان کشور برای دوری از تصمیمات غیرکارشناسی داده شود‌ که امیدواریم در حوزه های مختلف مانند مشکلات زیست محیطی بتوانیم به یک نتیجه منطقی برسیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه مشکلات مربوط به اعتبارات استان خوزستان در لایحه بودجه باید به زودی رفع شود، گفت: در بخش انتقال آب پیشنهاد نمایندگان استان خوزستان این است که فعلا طرح های مربوط به انتقال آب برای مطالعات کارشناسی متوقف شود سپس اگر مطالعات به نتیجه رسید در جهت انتقال آب شرب تصمیم گیری شود.

پاپی زاده پالنگان همچنین درباره موضع نمایندگان استان خوزستان برای استعفا گفت: به دلیل اینکه می خواهیم در یک فضای منطقی و به دور از تنش به موضوعات نگاه ملی داشته باشیم، هیئت رئیسه و رئیس مجلس شورای اسلامی و دولت نیز پیگیر رفع محرومیت استان خوزستان که طی سال های مختلف رخ داده، هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این راستا جلسه ای با نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور برای تجدید نظر در اعتبارات استان خوزستان در لایحه بودجه سال آینده خواهید داشت، افزود:  با توجه به جلسه روز چهارشنبه مجمع نمایندگان استان خوزستان با رئیس مجلس و مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ترجیح نمایندگان این بود که فعلا جلسه ای با هیئت رئیسه مجلس و کمیسیون برنامه و بودجه داشته باشیم و سپس رئیس مجلس پیگیر اعتبارات استان خوزستان در لایحه بودجه باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به نتیجه جلسه مجمع نمایندگان این استان با رئیس مجلس گفت: نتیجه جلسه این شد که موضوعات مربوط به اعتبارات پیگیری شود ضمن اینکه این موضوعات قابل حل است و نگاه مجمع نمایندگان استان خوزستان نیز یک نگاه امیدوارکننده خواهد بود.

وی با بیان اینکه روزهای آینده با پیگیری های مشترکی  که خواهیم داشت سعی می کنیم این موضوع را به نحو مطلوبی پیگیری کنیم، تصریح کرد: موضوع اعتبارات استان خوزستان در لایحه را از دولت پیگیری می کنیم و تذکرات جدی نیز به دولت در این راستا داده شده است.

پاپی زاده پالنگان افزود: رئیس مجلس نیز به نمایندگی از مجموعه مجلس مذاکراتی با دولت خواهد داشت که منتظر اعلام نتایج آن هستیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم مجلس اظهار امیدواری کرد با توجه به پیگیری های صورت گرفته در هفته پیش رو به یکسری نتایج درباره اعتبارات استان خوزستان در لایحه بودجه خواهیم رسید.

وی  با بیان اینکه بودجه امسال نسبت به سال گذشته حدود 6 تا 7 درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: کاهش بودجه پروژه های استان خوزستان به میزان 6 تا 7 درصد متناسب با کاهش سقف بودجه عمومی قابل قبول است اما این در حالی است که اعتبارات برخی پروژه های استان که از نیازمندی های مردم محروم منطقه است تا 90 درصد کاهش یافته یابد.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان خواستار تامین حداقل های لازم در امکانات زیرساختی مانند آب و برق شد و گفت:  دولت در شرایط فعلی نباید اعتبارات پروژه های مناطق محروم را قطع کند بلکه حتی اگر پیشرفت فیزیکی از این پروژه ها کمتر از 20 درصد باشد باید در اولویت قرار گیرند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
comment
0
1
comment این خواسته کل مردم خوزستان است چون ازآب آلوده دارن رنج می برند
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار