شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۱
مدیرکل دامپزشکی خوزستان به ضرورت احداث کشتارگاه های صنعتی در استان اشاره کرد و گفت: در همین راستا، چهار کشتارگاه صنعتی در خوزستان در حال ساخت است.

 به گزارش شوشان ، دکتر مصطفی کنارکوهی در نشستی خبری که شب گذشته(۲۷ آذرماه)، در محل اداره کل دامپزشکی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: عملیات احداث کشتارگاه صنعتی دام با سرمایه گذاری ۱۱ میلیارد تومان توسط شهرداری اهواز، از ۱۱ ماه پیش آغاز شده و اکنون مراحل پایانی آن در حال سپری است و امیدواریم به زودی شاهد بهره برداری از آن باشیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از این کشتارگاه ها، کشتارگاه دام خرمشهر است که سال ۸۱ با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی از محل اعتبارات بازسازی در حال ساخت بود که حدود ۱۰، ۱۱ سال پیش عملیات اجرایی آن متوقف شد.

وی افزود: به تازگی با پیگیری های بسیاری که در کمیته ساماندهی کشتارگاه های صنعتی در استان صورت گرفت، موفق شدیم ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه کسب کنیم که حدود ۱٫۵ میلیارد تومان آن از طریق منطقه آزاد اروند و قول داده شد ۱٫۵ میلیارد تومان آن از طریق اعتبارات عمرانی استان تامین شود.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان ادامه داد: از آنجا که کشتارگاه صنعتی خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند قرار دارد باید به بخش خصوصی واگذار شود که لازم است مقدمات آن از طریق شهرداری خرمشهر انجام شود.

کنارکوهی گفت: کشتارگاه صنعتی بهبهان یکی دیگر از کشتارگاه های صنعتی در حال احداث در استان است که حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. تکمیل این پروژه اندکی مشکلات در بخش سرمایه گذاران خود داشته که با برگزاری جلسات متعددی در این زمینه، سرمایه گذار اصلی آن با پشتوانه امور دام و ۵۱ درصد سهام، عملیات اجرایی پروژه را از سر گرفت.

وی ادامه داد: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به عنوان اعتبار سال ۹۲ جهت تکمیل این پروژه در نظر گرفته شد که قطعا با این میزان اعتبار به پایان نخواهد رسید بنابراین با جدیت در حال پیگیری این موضوع هستیم و امیدواریم در ۶ ماهه اول سال آینده این کشتارگاه به بهره برداری برسد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان اظهارکرد: کشتارگاه چهارم نیز شمال استان و در دزفول قرار دارد که سرمایه گذار بخش خصوصی پای کار آمده ولی پروژه در بحث تامین زمین مشکل دارد. به محض اینکه زمین مشخص شود عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار