اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳
مسوول بسیج خواهران سپاه خوزستان گفت: استان خوزستان در بین دیگر استانهای کشور بیشترین آمار زنان شهیده دفاع مقدس را دارد.

به گزارش مهر، آذر تاجدینیان در نشست هم اندیشی زنان دفاع مقدس که شامگاه پنجشنبه 28 آذر در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: کمیته خواهران دفاع مقدس در سال 1379 و در کنگره سرداران دفاع مقدس تشکیل شد که تا به امروز به انجام فعالیتهایی در قالب امور فرهنگی بانوان بسیجی و دفاع مقدس می پردازد.

وی افزود: از جمله فعالیتهای فرهنگی این کمیته و بسیج خواهران استان خوزستان می توان به تحقیق و پژوهش در رابطه با ثبت آمار زنان شهیده استان، تحقیق و پژوهش در خصوص زندگینامه زنان شهیده استان و جمع آوری آمار و عکس از فعالیتهای خواهران رزمنده در سالهای جنگ اشاره کرد.

 مسوول بسیج خواهران سپاه خوزستان در خصوص سیر افزایشی آمار زنان شهیده استان تصریح کرد: با توجه به اینکه آمار موجود زنان شهیده دفاع مقدس بر اساس پرونده های ثبت شده، است و بسیاری از زنان شهیده استان به علت اینکه در اثر بمبارانهای هوایی به همراه کلیه اعضای خانواده به شهادت رسیده اند و مدارک و اسناد هویتی آنها نیز در اثر ویرانی خانه هایشان از بین رفته اند دارای پرونده نیستند و بر اساس تحقیقات و پژوهشهای میدانی جدید شناسایی و به آمار زنان شهیده استان اضافه می شوند.

تاجدینیان عنوان کرد: از دیگر فعالیتهای کمیته خواهران بسیج می توان به شناسایی و شناسنامه دار کردن مکانهایی اشاره کرد که در سالهای چنگ مکان فعالیت بانوان در زمینه های پشتیبانی و کمک رسانی به نیروهای رزمنده بوده اند که تاکنون 270 مکان شناسایی و تعدادی از آنان شناسنامه دار شده اند.

وی بیان کرد: در این راستا می توان به بانک اطلاعاتی ثبت آمار 6500 خواهر رزمنده فعال در ستادهای پشتیبانی جنگ در دوران دفاع مقدس هماشاره کرد.

مسوول بسیج خواهران سپاه خوزستان همچنین از مشکلات مالی گروههای پژوهشی و نویسندگان آثار دفاع مقدس استان نام برد و گفت: به طور مثال می توان به نگارش سه عنوان کتاب آماده چاپ با موضوع دفاع مقدس اشاره کرد که به علت مشکلات مالی و حمایتی امکان چاپ آنها وجود نداشته و بر روی دست نویسندگانشان مانده اند.

تاجدینیان ادامه داد: مشکل دیگری که باعث گله مندی نویسندگان آثار دفاع مقدس شده است تحریفهایی است که برای جالب و جذاب کردن کتابها و فیلمهای دفاع مقدسی و جذب مخاطب بیشتر در آنها ایجاد می شود و به طور مثال در حوزه نگارش باعث شده است که مطالب کتابهایی که از چاپ بیرون می آیند با مطالب نوشته شده توسط نویسنده تفاوت داشته باشند.

وی اظهار کرد: از مسایل و مشکلات دیگر در این راستا وجود موسسات خصوصی ایجاد شده ای است که به خرید خاطرات و اطلاعات بانوان جانباز و رزمنده و خانواده های شهدا و ایثارگران مبادرت می کنند و سعی دارند با شیوه های تجاری به نشر آثار بپردازند و اینگونه قداست ارزشهای فرهنگی دفاع مقدس را به زیر سوال ببرند.

مسوول بسیج خواهران سپاه خوزستان در خصوص ارایه راهکارهایی برای سالم سازی ثبت و ضبط آثار و ارزشهای دفاع مقدس گفت: ایجاد یک بانک اطلاعاتی می تواندبه بررسی صحت و سقم خاطرات و مطالب بیان شده بپردازد و بستر مناسبی را برای ارایه مطالب بر اساس مسنتدات را فراهم کند و همچنین نظارت هر چه بیشتر و تخصصی تر بر نشر کتب و آثار دفاع مقدس می تواند از هر گونه تحریف احتمالی این آثار جلوگیری کند.

تاجدینی با ارایه پیشنهادی در خصوص راه اندازی کنگره شهیده بی بی علم الهدی مادر شهید حسین علم الهدی به شناخت هر چه بیشتر شخصیت و فعالیتهای وی در دوران دفاع مقدس تاکید کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار